Tukisäätiö päätti avustuksista 27.5.2020

Tiedote 28.5.2020

Ilmailuliiton tukisäätiön hallitus on säätiön vuosikokouksessa päättänyt vuoden 2020 avustuksista. Tiedot avustuksen saajista ja avustetuista hankkeista on luettavissa säätiön verkkosivuilta.

Tukisäätiö päättää avustuksista 27.5.2020

Tiedote 19.5.2020

Ilmailuliiton tukisäätiön vuosikokous pidetään 27.5.2020. Hallitus päättää vuoden 2020 avustusten jaosta vuosikokouksessa. Päätöksistä ilmoitetaan viimeistään torstaina 28.5.2020.

Tiedote Ilmailuliiton tukisäätiöltä avustusta hakeneille

Tiedote 29.4.2020

Koronapandemiasta johtuvan poikkeustilanteen takia Suomen Ilmailuliiton tukisäätiö ei ole pystynyt vielä tekemään päätöksiä vuoden 2020 avustuksista. Avustuksiin on varattu enintään 100 000 euroa.

Tukisäätiön hallitus pyrkii tekemään avustuspäätökset viimeistään toukokuun 2020 aikana. Avustuspäätöksistä ilmoitetaan kaikille hakijoille heti, kun päätökset on tehty. Avustusta saaneista hankkeista kerrotaan myös tukisäätiön verkkosivuilla (https://www.ilmailuliitto.fi/tukisaatio/avustukset-ja-apurahat/myonnetyt-avustukset/).

Mikäli avustuksen hakijan tilanne ei ole muuttunut, tämä tiedote ei vaadi mitään toimenpiteitä.

Mikäli hanke, johon olette hakeneet avustusta ei toteudu tänä vuonna (koronapandemian tai muun syyn vuoksi), pyydetään hakijan ilmoittavan asiasta ja vetävän hakemuksensa pois avustushausta. Ilmoittakaa tällöin selkeästi, että vedätte hakemuksenne pois. Ilmoittakaa myös hakijan ja hankkeen tiedot sekä yhteyshenkilön tiedot siinä muodossa, missä ne ovat hakemuksessa.

Määräaikaan mennessä tukisäätiö sai 65 hakemusta. Avustusta eri hankkeisiin haettiin yhteensä yli 325 000 euroa.

Tukisäätiö luo katseen tulevaisuuteen: kokonaistuki jopa 100 000 euroa

Ilmailuliiton tukisäätiö avaa harrasteilmailun uuden vuosikymmenen ja julistaa haettavaksi ennätysmäisen tukisumman. Keväällä 2020 säätiön on mahdollista tukea tulevaisuuden ilmailua jopa sadallatuhannella eurolla. Avustussumma on saatu kokoon erityisesti kuluneen kauden hyvän sijoitustuoton ansiosta.

Avustuskohteita valittaessa huomio keskittyy tänä vuonna erityisesti uuteen harrastajasukupolveen sekä koulutukseen.

Keväällä 2020 avustusta myönnettäessä painotetaan hakemuksia, joilla saadaan lisää nuoria ilmailun pariin ja lisätään tietoisuutta ilmailun harrastusmahdollisuuksista.

– Satavuotinen historiamme ansaitsee yhtä uljaan tulevaisuuden. Siksi haluamme nyt kannustaa hakijoita keskittymään nuoriin ja heidän harrastamistaan auttaviin projekteihin, tukisäätiön hallituksen puheenjohtaja Raimo Makkonen kertoo.

Tukisäätiö toivoo hakemuksia projekteille, joilla on pitkälle ulottuvia vaikutuksia.

– Jokainen harrastaja tietää omakohtaisesti, miten paljon ensimmäiset kokemukset ilmailulajeista lisäävät innostusta. Tärkeintä on tutustuttaa nuoret ilmailuharrastuksen moniin muotoihin ja mahdollisuuksiin, sekä kannustaa heitä eteenpäin, Makkonen muistuttaa.

Avustusta haetaan Tukisäätiön verkkosivuilla julkaistuilla hakulomakkeilla, www.ilmailuliitto.fi/avustukset2020. Hakemukset osoitetaan Ilmailuliiton tukisäätiön hallitukselle, hakemukset liitteineen toimitetaan osoitteeseen Tukisäätiö, c/o Suomen Ilmailuliitto, Helsinki-Malmin lentoasema, rak 15, 00700 HELSINKI tai sähköpostilla timo.latikka (at) ilmailuliitto.fi, viimeistään 15. maaliskuuta 2020. Kuoreen tai sähköpostin otsikkokenttään merkintä ”Tukisäätiö”.

Tukihakemuksiin liittyviin tiedusteluihin vastaa säätiön sihteeri Timo Latikka, puh 040-579 1817. Päätökset tuista tehdään tukisäätiön vuosikokouksessa huhtikuussa 2020.

Suomen Ilmailuliiton tukisäätiön hallitus

Avustuksia haettaessa käytettävät lomakkeet:

Hakukaavake 2020 (word)

Hankesuunnitelma 2020 (word)

Maksatuslomake

Maksatuslomake 2020 (pdf)

Maksatuslomake 2020 (word)

Raportointi:

Raporttilomake 2020 (word)

Mikäli olet saanut avustusta vuonna 2019, tee raportti avustuksen käytöstä viimeistään 31.1.2020 mennessä: Raporttilomake 2019