Tukisäätiö luo katseen tulevaisuuteen: kokonaistuki jopa 100 000 euroa

Ilmailuliiton tukisäätiö avaa harrasteilmailun uuden vuosikymmenen ja julistaa haettavaksi ennätysmäisen tukisumman. Keväällä 2020 säätiön on mahdollista tukea tulevaisuuden ilmailua jopa sadallatuhannella eurolla. Avustussumma on saatu kokoon erityisesti kuluneen kauden hyvän sijoitustuoton ansiosta.

Avustuskohteita valittaessa huomio keskittyy tänä vuonna erityisesti uuteen harrastajasukupolveen sekä koulutukseen.

Keväällä 2020 avustusta myönnettäessä painotetaan hakemuksia, joilla saadaan lisää nuoria ilmailun pariin ja lisätään tietoisuutta ilmailun harrastusmahdollisuuksista.

– Satavuotinen historiamme ansaitsee yhtä uljaan tulevaisuuden. Siksi haluamme nyt kannustaa hakijoita keskittymään nuoriin ja heidän harrastamistaan auttaviin projekteihin, tukisäätiön hallituksen puheenjohtaja Raimo Makkonen kertoo.

Tukisäätiö toivoo hakemuksia projekteille, joilla on pitkälle ulottuvia vaikutuksia.

– Jokainen harrastaja tietää omakohtaisesti, miten paljon ensimmäiset kokemukset ilmailulajeista lisäävät innostusta. Tärkeintä on tutustuttaa nuoret ilmailuharrastuksen moniin muotoihin ja mahdollisuuksiin, sekä kannustaa heitä eteenpäin, Makkonen muistuttaa.

Avustusta haetaan Tukisäätiön verkkosivuilla julkaistuilla hakulomakkeilla, www.ilmailuliitto.fi/avustukset2020. Hakemukset osoitetaan Ilmailuliiton tukisäätiön hallitukselle, hakemukset liitteineen toimitetaan osoitteeseen Tukisäätiö, c/o Suomen Ilmailuliitto, Helsinki-Malmin lentoasema, rak 15, 00700 HELSINKI tai sähköpostilla timo.latikka (at) ilmailuliitto.fi, viimeistään 15. maaliskuuta 2020. Kuoreen tai sähköpostin otsikkokenttään merkintä ”Tukisäätiö”.

Tukihakemuksiin liittyviin tiedusteluihin vastaa säätiön sihteeri Timo Latikka, puh 040-579 1817. Päätökset tuista tehdään tukisäätiön vuosikokouksessa huhtikuussa 2020.

Suomen Ilmailuliiton tukisäätiön hallitus

Avustuksia haettaessa käytettävät lomakkeet:

Hakukaavake 2020 (word)

Hankesuunnitelma 2020 (word)

Maksatuslomake:

Maksatuslomake 2020 (pdf)

Maksatuslomake 2020 (word)

Raportointi:

Raporttilomake 2020 (word)

Mikäli olet saanut avustusta vuonna 2019, tee raportti avustuksen käytöstä viimeistään 31.1.2020 mennessä: Raporttilomake 2019