Lajit
Ilmailuliitto
Kansainväliset

10.03.2018 Drone Experimental Ilmailuliitto Kuumailmapallot Laskuvarjourheilu Lennokit Moottorilento Purjelento Riippuliito Ultrakevytlento Varjoliito

Urheilijaseminaari

Ilmailuliiton Urheilijaseminaari on tarkoitettu kaikille liiton kilpaurheilijoille, jotka haluavat kehittää itseään.

Ohjelman pääpaino on psyykkisessä valmentautumisessa ja ravitsemuksessa

Urheilijaseminaarissa opetetaan psyykkisen valmentautumisen taitoja ja keinoja taitojen edistämiseen.  Mielialan ja kilpailujännityksen yhteys urheilusuorituksiin on selvä, se on olemassa. Itseluottamusta tulee olla olematta ylimielinen. Kilpailujännityksen tuoma adrenaliini voi olla tarpeen, kun liika jännittäminen vastaavasti pilaa suorituksen. Valmentajilla on tärkeä rooli, vaikka loppupelissä vain itse urheilija voi käsitellä omia tunteitaan omassa päässään.

Ravitsemus on tärkeä osa huippu-urheilua. Urheilijaseminaarissa opetetaan ravitsemuksen perusteet ja miten ravitsemusta voi hyödyntää oman suorituskyvyn parantamiseen ja palautumiseen. Riittävä ja monipuolinen ravinto oikeassa mittasuhteessa oikeaan aikaan nautittuna on ravitsemuksen perusteita.

Harjoittelu, lepo ja oikea ravitsemus ovat huippu-urheilun kulmakiviä. Ilmailun eri lajeissa on ravinnon tarve kilpailuissa yleisesti tiedostettu. Ravinnon käyttäminen oman suorituksen tukena suunnitelmallisesti terveyteen, kehittymiseen, suorituskykyyn, jaksamiseen ja palautumiseen on tärkeää.

Ilmoittaudu tästä mukaan 31.1. mennessä

Urheilijaseminaari on maksuton liiton kilpaurheilijoille.

9:00- 9:30         Aamiaisbuffet (omakustanteinen, hinta 8 €)
10:00-10:30     SUEK / ADT ajankohtaista
10:30-12:30     Ravitsemus osana suorituskykyä
12:30-13:30     Lounas (omakustanteinen, hinta 14 €)
13:30-16:30     Psyykkinen valmentautuminen: Psyykkiset taidot sekä psyykkisen valmentautumisen keinot
16:30-17:00     Kilpailuasiat, liiton ja kilpailijan vastuut ja roolit

Aamiaisbuffet ja lounas ovat Kaskeala-talossa (päärakennus). Luento-osuus on ”Luentokaari” nimisessä kokoustilassa. Autot voi jättää päärakennuksen parkkipaikalle.

Kilpailuluokka/Sarjat:
Aika/ajankohta: 10.03.2018