Lajit
Ilmailuliitto
Kansainväliset

01.04.2024 - 07.04.2024 Experimental Ilmailutapahtuma Moottorilento Ultrakevytlento

Tunturi-Ilmailijoiden XXXIX Suksilentoleiri Inarissa

Tunturi-Ilmailijoiden perinteinen, järjestyksessään jo 39. Suksilentoleiri järjestetään tänä vuonna viikolla 14, eli 1.—7.4.2024. Suksilentoleiri järjestetään tänäkin vuonna Lomakylä Inarissa, joka on varautunut ottamaan ensimmäiset vieraat vastaan jo 31.3. Aikaisemminkin voi toki tulla, jos lentokelit ja aikataulut sen sallivat. Laskeutumisia ja lentoonlähtöjä varten Juutuanvuonolle lanataan tampparilla kiitoratoja kolmioon. Saapuvien koneiden on kuitenkin otettava huomioon mahdolliset kelkkailijat ja muut jäällä liikkuvat. Inarin jakso on 123.500 MHz.

Leirin aikana on mahdollisuus lentää myös kelpuutukset suksikoneelle. Myös SEP-jatkot ja tarkastuslennot onnistuvat. Opettajina ovat ainakin Jussi Hiltunen, Rauno Ollila, Tapio Pitkänen sekä Tuomas Väkelä.

Ohjelmassa on lentämistä, talvikalastusta, esitelmiä, makkaranpaistoa, yhdessäoloa hyvässä seurassa, lentokoneiden esittelyjä koululaisille Inarissa ja Ivalossa. Ohjelma tarkentuu lähempänä ajankohtaa. Seuraa tiedotusta Tunturi-Ilmailijat ry | Ajankohtaisia asioita ja uutisia sekä kerhon Facebook sivua.

Majoitus tapahtuu pääasiassa Lomakylä Inarissa, mutta muutama huone löytyy myös Hotelli Inarin puolelta. Lomakylässä majoittujille aamupala maksaa 10 €/ hlö ja tämä tarjoillaan Hotelli Inarissa. Hotellilla majoittuville aamupala kuuluu huonehintaan. Lisätietoja majoituksesta ja hinnat Tunturi-Ilmailijoiden kotisivuilta.

Ilmoittautumiset Suksilentoleirille joko Henry Kestille (050-4075558) tai Tapani Lappalaiselle (0400-194729). Ilmoittautuneet lisätään WhatsApp-ryhmään, jossa hoidetaan kaikki leiriin liittyvät asiat ja tiedottaminen. Tietoa tulee myös kerhon nettisivuille ja Facebook-sivuille.

Tapahtumapaikka:  Inarintie 26, 99870 Inari

Tervetuloa lentämään Lapin hohtaville keväthangille viikolla 14!

Kilpailuluokka/Sarjat:
Aika/ajankohta: 01.04.2024 - 07.04.2024