Lajit

Aika/ajankohta: 06.07.2020 - 11.07.2020
Paikka: Oripään lentokenttä, Oripää
Kuvaus:

Perinteinen Oripää Camp matka- ja kilpapurjelennon harjoitusleiri järjestetään Oripään lentokentällä 6.-11.7.2020. Leirin tarkoituksena on tarjota matkalentokokemuksia ja -koulutusta niin pienen lentokokemuksen omaaville piloteille kuin jo pidemmälle ehtineille konkareille. Campin puljanvetäjänä ja tehtävävelhona on tuttuun tapaan Hannu Niemi. Tänä vuonna Oripää Camp on yhdistetty Oripää Vintage – klassisten purjekoneiden fly-in -tapahtuman kanssa. Vanhoille kaunottarille suunnitellaan Campin puitteissa tyylilleen ja ominaisuuksilleen sopivat lentotehtävät.

Turun Lentokerho ry
Yhteyshenkilö: Filip Ginter
Email: filip.ginter@gmail.com
LAJI:
Aika/ajankohta: 18.07.2020 - 25.07.2020
Paikka: Räyskälän lentokenttä, Räyskälä
Kuvaus:

Tervetuloa Jannen Kisoihin ja purjelennon SM-kilpailuihin Räyskälään 18.- 25.7. Kilpailut lennetään, jos voimassa olevat viranomaisten ohjeistukset antavat siihen mahdollisuuden. Tieto kilpailujen toteutumisesta pyritään antamaan mahdollisimman pian. Kilpailujen järjestelyistä vastaa Räyskälän-Säätiö.

Kilpailuluokat

Jannen Kisat: Jannen Kisa-luokka (Kuumaryhmä jää tänä vuonna pois)

SM-kisat: Avoin-, Kerho- ja Racing-luokka

Säännöt
Kilpailussa noudatetaan Suomen Ilmailuliiton purjelentotoimikunnan (PT) julkaisemia voimassa olevia purjelennon SM-kilpailujen sääntöjä ja Suomen Ilmailuliiton yleisiä SM-kilpailusääntöjä. SM-kilpailuissa käytetään PT:n julkaisemia tasoituskertoimia. Jannen Kisoissa voidaan tasoituskertoimia soveltaa riippuen kisaan osallistuvista koneista.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautuminen on auki 7.5.- 3.7. ja ilmoittautuminen tapahtuu Räyskälä-Säätiön internetsivujen kautta. Osallistuja katsotaan virallisesti ilmoittautuneeksi, kun osallistumismaksu on maksettu.

Osallistumismaksu
Osallistumismaksu on SM-kilpailuissa300 € ja Jannen kisoissa 220 €. Maksu on maksettava viimeistään 3.7.

Jos olet maksanut Räyskälä Mastersien osallistumismaksun, niin se siirtyy SM-kilpailuihin ilmoittautumisen yhteydessä.

Pankki:  OP Loppi FI26 5253 1520 0119 91
BIC:  OKOYFIHH
Saaja: Räyskälä-Säätiö

osoite: Räyskäläntie 311, 12820 Räyskälä

Jälki-ilmoittautuminen
Jälki-ilmoittautuminen päättyy 17.7., jolloin myös jälki-ilmoittautumismaksu 400 € / 300 € on oltava maksettu.

Kilpailuhinaukset
Kilpailuhinaus maksaa 50 €/600 m. Itsestarttaavien koneiden osalta peritään 7 € / lähtö.

COVID-19 ja kilpailut
Kilpailuun osallistuvien tulee perehtyä Räyskälä-Säätiön koronaohjeistukseen sekä jatkuvasti päivittyvään poikkeusolotiedotteeseen. Paikallisissa menetelmissä tullaan antamaan tarkempia ohjeita kilpailujen yhteydessä tapahtuvaan toimintaan.

Kilpailunjohtaja
Ken Eklöf
+358 44 569 2220 keni.eklof@gmail.com

Räyskälä-Säätiö

mari.heikkila@rayskala.fi

Yhteyshenkilö:
LAJI:
Kilpailuluokka/Sarjat: Sportsman, Intermediate, Advanced
Aika/ajankohta: 21.07.2020 - 26.07.2020
Paikka: Oripään lentokenttä, Oripää
URL: http://www.ilmailu.org/taitolento/SM2020.php
Kuvaus:

Suomen Ilmailuliitto ja Urheilutaitolentäjät ry järjestää taitolennon vuoden 2020 Suomen mestaruuskilpailut moottori- ja purjelentokoneille sekä Pohjoismaiden mestaruuskilpailun moottoritaitolennossa Oripäässä 21.7 – 26.7.2020.

Mestaruuksista kilpaillaan Sportsman, Intermediate, Advanced luokissa. Lisäksi kilpaillaan Primary luokassa, jolla ei ole SM-arvoa.

• 21.7 on saapumis-, ilmoittautumis- ja harjoittelupäivä
  • Kilpailun avausbriefing on keskiviikkona 21.7 klo 20.30.
  • Kilpailulennot ke – la, su 26.7 on varapäivä
  • Kilpailusäännöt: IAC 2019, sovellettuna

Olosuhteiden salliessa kilpailussa lennetään tunnettu-, vapaa- ja 2 tuntematonta ohjelmaa. Sportsman-luokassa voidaan lentää vapaaohjelma IAC-sääntöjen mukaan. CIVA-luokissa lennetään FreeKnown ja 3 tuntematonta Purjelennon Sportsman- luokassa lennetään vuoden 2019 ohjelmaa.

Ilmoittautumisen yhteydessä tarkastetaan kilpailijan oikeus toimia ilma-aluksen päällikkönä ja FAI- kilpailulisenssi sekä käytettävän kilpailukoneen ja laskuvarjon lentokelpoisuus. Koneissa tulee olla voimassa riittävä kolmannen osapuolen vastuuvakuutus.

Kilpailun osallistumismaksu on 90 €. Osallistumismaksu on suoritettava 13.7. mennessä Urheilutaitolentäjät ry:n tilille Nordea 127050-250548. Ilmoittautumiset ja vapaaohjelmat tulee lähettää 13.7.2020 mennessä. Jälki-ilmoittautuminen 110€.

Lisätietoja: Kilpailun johtaja Jyrki Viitasaari 040 593 3203, jyy (a)mbnet (piste)fi

Tervetuloa!

Urheilutaitolentäjät ry.

www.taitolento.fi

Suomen Ilmailuliitto ja Urheilutaitolentäjät ry
www.taitolento.fi
Yhteyshenkilö: Jyrki Viitasaari
Email: jyy(a)mbnet.fi
PUH: 040 593 3203
Aika/ajankohta: 03.10.2020 - 04.10.2020
Paikka:
Kuvaus:

Ilmailuliiton Avainhenkilöpäivät järjestetään 3.-4.10.2020.

Kokouspaikka: tbc

Aika/ajankohta: 07.11.2020
Paikka:
Kuvaus:

Ilmailuliiton kevätkokous järjestetään 7.11.2020.

Kokouspaikka: tbc

Karttaa ei ole saatavissa