Materiaalit

EGU Newsletter 1-2020
EGU Newsletter 2-2020
EGU Newsletter 1-2021

Tästä linkistä pääset suoraan EGU:n sivulle.

Koulutusorganisaatioille

Näin rakennan DTOn ja ylläpidän sitä v 1.0 (3.3.2020)

Purjelennon päivitetyt Part-SFCL koulutusohjelmat

Purjelentotoimikunta on päivittänyt viime joulukuussa Traficomille lähetetyt purjelennon teoria- ja lentokoulutusohjelmat viranomaisen niihin antamien saatujen kommenttien perusteella ja julkaisee nyt koulutusohjelmien lopulliset, Traficomin tarkastamat versiot tunnisteella ”Muutos 1”:

2020-12-20 Purjelentäjän lupakirjan (SPL) teoriakoulutusohjelma, Muutos 1, toimitettu Traficomille 29.03.2021
2020-12-20 Purjelentäjän lupakirjan (SPL) lentokoulutusohjelma, Muutos 1, toimitettu Traficomille 22.03.2021
2020-12-20 Purjelentäjän lupakirjan TMG-oikeuden lentokoulutusohjelma, Muutos 1, toimitettu Traficomille 29.03.2021
2020-12-20 Purjelentäjän pilvilento-oikeuden koulutusohjelma, Muutos 1, toimitettu Traficomille 29.03.2021

Nämä ohjelmat ovat Traficomin tarkastamat ja täyttävät asetuksen (EU) N:o 1178/2011 osan Part-DTO sekä asetuksen 2020/358/EU Liitteen III – Osa Part-SFCL vaatimukset ja koulutusorganisaatiot voivat ottaa ne käyttöön ja viitata niihin diaarinumerolla TRAFICOM/6686/05.00.05.10/2021.

Nämä koulutusohjelmien ”Muutos 1” versiot korvaavat aiemmat, joulukuussa 2020 julkaistut ensimmäiset versiot, jotka on nyt poistettu saatavilta. Koulutusorganisaatioiden jotka ovat DTO-ilmoituksensa jo tehneet ja viitanneet ilmoituksessaan SIL koulutusohjelmiin, ts. niiden aikaisempaan versioon, on nyt siirryttävä käyttämään näitä lopullisia versioita. Jo aloitetun koulutuksen osalta on huolehdittava, että se saatetaan loppuun täyttäen päivitetyn ”Muutos 1” version esittämien vaatimusten mukaisena.

(vertailun vuoksi: vanha kansallinen 2012-05-15 SIL-GPL-KOULUTUSOHJELMA)

Purjelentotoimikunta on laatinut TMG-moottoripurjelentäjien SPL-lupakirjakoulutukseen uuden Part-SFCL yhteensopivan lentokoulutusohjelman 8.4.2021, joka on 14.4.2021 toimitettu Traficomille tarkastamista varten.
2021-04-08 SIL TMG-moottoripurjelentäjän SPL-lupakirjan lentokoulutusohjelma 08042021 PDF
Lentokoulutusohjelma on nyt välittömästi koulutusorganisaatioiden käytettävissä DTO-ilmoituksia ja koulutuksen aloittamista varten.

(tulossa: TMG-moottoripurjelentäjän ”purjelentokoneoikeuden” koulutusohjelma)

Lentopaikat

Termiikkiennuste

Ilmailukartta

Aviamaps

Jäsenkerhot

Suomen Ilmailuliitolla on ympäri maata yli 200 jäsenkerhoa, joissa ilmailua harrastetaan.

ETSI JÄSENKERHOJA