Lisenssit ja kelpoisuudet

Uusi lisenssi ja lisenssin korotus (A, B, C, D)

Täytä  hakemuslomake ja toimita se Ilmailuliittoon joko sähköpostin liitteenä (sil@ilmailuliitto.fi) tai postitse. Tarvitset hakemukseen pakkolaukaisu- tai novahyppymestarin allekirjoituksen. Allekirjoitukset voi tehdä sähköisesti digitaalisella tunnistuksella, mutta sinun tulee tallentaa lomake ensin tietokoneellesi. Lomakkeen allekirjoituskohdasta aukeaa ohje digitaalisen allekirjoituksen tekemiseen. Allekirjoittaessa ensimmäistä kertaa digitaalisesti valitse ”Luo uusi digitaalinen tunnus.” Järjestelmä tallentaa hakemuksen tietokoneellesi ja voit lähettää sen eteenpäin joko liiton toimistoon  tai pakkolaukaisu- /novahyppymestarille allekirjoitettavaksi.

Ohje digitaalisen allekirjoituksen tekemiseen

Lisenssin uusinta (A, B, C, D)

Hakemuslomakkeen sijaan, voit uusia lisenssisi kätevästi suoraan Jäsenpalvelussa.

Voimassa olevan lisenssin tiedot löytyvät Jäsenpalvelusta Lisenssit-sivulta. Sivun yläreunassa ohjeistuksen vasemmalla puolella on ”Lisenssin uusiminen”-nappi, jota painamalla pääsee syöttämään hypättyjen hyppyjen määrän (viimeisen 12 kk aikana ja kokonaismäärän) ja uusimaan lisenssin.

Kun lisenssi on uusittu, päivittyy se Jäsenpalveluun. Lisenssin uusimisen jälkeen voi mennä muutamia tunteja, ennen kuin se näkyy kännykässä Cardukortissa. Cardukortin voi joutua päivittämään pyyhkäisemällä näyttöä Cardukortin ollessa ns. ”lompakko”-tilassa. Jäsenpalveluun pääsevät vain Ilmailuliiton jäsenmaksun maksaneet jäsenet.

Voit myös käyttää perinteistä hakemuslomaketta ja toimittaa sen liittoon sähköisesti tai postitse.

Kouluttajakelpoisuudet (uusi ja uusinta)

Täytä  hakemuslomake ja toimita se  mahdollisine liitteineen Ilmailuliittoon joko sähköpostin liitteenä (sil@ilmailuliitto.fi) tai postitse. Hakiessasi kouluttajakelpoisuuksia tai niiden uusintaa pitää olla koulutus-, tai apulaiskoulutuspäällikön allekirjoitus. Allekirjoitukset voi tehdä sähköisesti digitaalisella tunnistuksella, mutta sinun tulee tallentaa lomake ensin tietokoneellesi. Lomakkeen allekirjoituskohdasta aukeaa ohje digitaalisen allekirjoituksen tekemiseen. Allekirjoittaessa ensimmäistä kertaa digitaalisesti valitse ”Luo uusi digitaalinen tunnus.” Järjestelmä tallentaa hakemuksen tietokoneellesi ja voit lähettää sen eteenpäin joko liiton toimistoon  tai koulutus-/apulaiskoulutuspäällikölle allekirjoitettavaksi.

Ohje digitaalisen allekirjoituksen tekemiseen

Hakemuslomake (tallenna pdf-tiedosto tietokoneellesi)

Jäsenpalvelu

Laskuvarjolajin toiminnalliset ohjeet

Lentopaikat

Termiikkiennuste

Ilmailukartta

Aviamaps

Jäsenkerhot

Suomen Ilmailuliitolla on ympäri maata yli 200 jäsenkerhoa, joissa ilmailua harrastetaan.

ETSI JÄSENKERHOJA