Lisenssit ja kelpoisuudet

Lisenssin hakeminen (A, B, C, D)

Täytä  hakemuslomake ja toimita se Ilmailuliittoon sähköpostin liitteenä (sil@ilmailuliitto.fi).
Uusiessasi A, B, C, tai D lisenssiä, riittää oma allekirjoitus. Korottaaksesi lisenssiä tarvitset hakemukseen pakkolaukaisu- tai novahyppymestarin allekirjoituksen. Allekirjoitukset voi tehdä sähköisesti digitaalisella tunnistuksella, mutta sinun tulee tallentaa lomake ensin tietokoneellesi. Lomakkeen allekirjoituskohdasta aukeaa ohje digitaalisen allekirjoituksen tekemiseen. Allekirjoittaessa ensimmäistä kertaa digitaalisesti valitse ”Luo uusi digitaalinen tunnus.” Järjestelmä tallentaa hakemuksen tietokoneellesi ja voit lähettää sen eteenpäin joko liiton toimistoon  tai pakkolaukaisu- /novahyppymestarille allekirjoitettavaksi.

Ohje digitaalisen allekirjoituksen tekemiseen

Kouluttajakelpoisuudet (uusi ja uusinta)

Täytä  hakemuslomake ja toimita se  mahdollisine liitteineen Ilmailuliittoon joko sähköpostin liitteenä (sil@ilmailuliitto.fi). Hakiessasi kouluttajakelpoisuuksia tai niiden uusintaa pitää olla koulutus-, tai apulaiskoulutuspäällikön allekirjoitus. Allekirjoitukset voi tehdä sähköisesti digitaalisella tunnistuksella, mutta sinun tulee tallentaa lomake ensin tietokoneellesi. Lomakkeen allekirjoituskohdasta aukeaa ohje digitaalisen allekirjoituksen tekemiseen. Allekirjoittaessa ensimmäistä kertaa digitaalisesti valitse ”Luo uusi digitaalinen tunnus.” Järjestelmä tallentaa hakemuksen tietokoneellesi ja voit lähettää sen eteenpäin joko liiton toimistoon  tai koulutus-/apulaiskoulutuspäällikölle allekirjoitettavaksi.

Ohje digitaalisen allekirjoituksen tekemiseen

Hakemuslomake (tallenna pdf-tiedosto tietokoneellesi)

Laskuvarjolajin toiminnalliset ohjeet

Lentopaikat

Termiikkiennuste

Ilmailukartta

Aviamaps

Jäsenkerhot

Suomen Ilmailuliitolla on ympäri maata yli 200 jäsenkerhoa, joissa ilmailua harrastetaan.

ETSI JÄSENKERHOJA