Lisenssit ja kelpoisuudet

Uusi lisenssi ja lisenssin korotus (A, B, C, D)

Täytä  hakemuslomake ja toimita se Ilmailuliittoon joko sähköpostin liitteenä (sil@ilmailuliitto.fi) tai postitse. Tarvitset hakemukseen pakkolaukaisu- tai novahyppymestarin allekirjoituksen. Allekirjoitukset voi tehdä sähköisesti digitaalisella tunnistuksella. Lomakkeen allekirjoituskohdasta aukeaa ohje digitaalisen allekirjoituksen tekemiseen. Allekirjoittaessa ensimmäistä kertaa digitaalisesti valitse ”Luo uusi digitaalinen tunnus.” Järjestelmä tallentaa hakemuksen tietokoneellesi ja voit lähettää sen eteenpäin joko liiton toimistoon  tai pakkolaukaisu- /novahyppymestarille allekirjoitettavaksi.

Ohje digitaalisen allekirjoituksen tekemiseen

Linsenssin uusinta (A, B, C, D)

Hakemuslomakkeen sijaan, voit uusia lisenssisi kätevästi suoraan Jäsenpalvelussa. Jäsenpalvelun etusivulta löytyy kirjautumisohjeet palveluun.

Voimassa olevan lisenssin tiedot löytyvät Jäsenpalvelusta omat tiedot -sivulta. Lisenssin voimassaolon perässä on uusi-nappi, jota painamalla pääsee syöttämään hypättyjen hyppyjen määrän ja uusimaan lisenssin. Kun lisenssi on uusittu, päivittyy se Jäsenpalveluun, josta voi suoraan tulostaa todistuksen. Jäsenpalveluun pääsevät vain Ilmailuliiton jäsenmaksun maksaneet jäsenet.

Voit myös käyttää perinteistä hakemuslomaketta ja toimittaa sen liittoon sähköisesti tai postitse.

Kouluttajakelpoisuudet (uusi ja uusinta)

Täytä  hakemuslomake ja toimita se  mahdollisine liitteineen Ilmailuliittoon joko sähköpostin liitteenä (sil@ilmailuliitto.fi) tai postitse. Hakiessasi kouluttajakelpoisuuksia tai niiden uusintaa pitää olla koulutus-, tai apulaiskoulutuspäällikön allekirjoitus. Allekirjoitukset voi tehdä sähköisesti digitaalisella tunnistuksella. Lomakkeen allekirjoituskohdasta aukeaa ohje digitaalisen allekirjoituksen tekemiseen. Allekirjoittaessa ensimmäistä kertaa digitaalisesti valitse ”Luo uusi digitaalinen tunnus.” Järjestelmä tallentaa hakemuksen tietokoneellesi ja voit lähettää sen eteenpäin joko liiton toimistoon  tai koulutus-/apulaiskoulutuspäällikölle allekirjoitettavaksi.

Ohje digitaalisen allekirjoituksen tekemiseen

Hakemuslomake

Jäsenpalvelu

Laskuvarjolajin toiminnalliset ohjeet

Lentopaikat

Termiikkiennuste

Ilmailukartta

Jäsenkerhot

Suomen Ilmailuliitolla on ympäri maata yli 200 jäsenkerhoa, joissa ilmailua harrastetaan.

ETSI JÄSENKERHOJA