Suomen Ilmailuliitto hakee

Edunvalvonta-asiantuntijaa

Ilmailuliiton edunvalvonta-asiantuntijana vastaat harrasteilmailun toimintaedellytysten turvaamisesta, seuraat ja kommentoit ilmailun lainsäädäntöä ja määräyksiä sekä olet mukana luomassa ja vahvistamassa Ilmailuliiton strategista kumppanuutta viranomaisten ja muiden toimijoiden kanssa harrasteilmailuun liittyvissä asioissa. Oleellisena osana edunvalvontaa on harrasteilmailun koulutuskokonaisuuden koordinaatio ja johtaminen lajien ja kouluttavien tahojen kanssa.

Tehtäviisi kuuluu mm. seuraavaa:

• liiton lausuntojen ja kannanottojen koordinointi ja valmistelu, jotka koskevat ilmatilaa, ilmailupaikkoja, koulutusta ja turvallisuutta
  • liiton toimielinten (hallitus, lajitoimikunnat, työryhmät) avustaminen harrasteilmailun edunvalvontaan ja koulutukseen liittyvissä kysymyksissä.
  • mahdollinen osallistuminen sopivien toimielinten työhön
  • liiton kansainvälisen yhteistyön koordinointi ja kv-delegaattien avustaminen
  • yhteistyötä harrasteilmailun lento- ja lennätyspaikkojen kanssa

Edellytämme sinulta työhön sopivaa koulutusta (vähintään AMK-tasolla), kokemusta ilmailusta sekä proaktiivista otetta ilmailun edistämiseksi. Työssä tarvitaan valmiutta matkustamiseen sekä ilta- ja viikonlopputyöhön ja sujuvat perus-IT-taidot ovat välttämättömiä.

Toivomme kokemusta viranomaisvaikuttamisesta ja edunvalvontatyöstä, kokemusta harrasteilmailusta, sen koulutuksesta ja harrasteilmailun säädösmaailmasta. Työssäsi tarvitset hyvää asiatekstin kirjoitustaitoa. Työskentelet eri vapaaehtoisorganisaatioiden kanssa, joten kokemus vapaaehtoisorganisaatioista on eduksi.

Jätä hakemuksesi palkkatoiveineen ja CV keskiviikkoon 18.5.2022 klo 16.00 mennessä. Hakemukset vain sähköpostilla. Viestin kenttään sana ”Edunvalvonta-asiantuntija”. Aloitamme haastattelut jo hakuaikana ja teemme valinnan sopivan henkilön löydyttyä.

Työpaikan lisätiedot

www.ilmailuliitto.fi

Työpaikan osoite: Helsinki, Malmin lentoasema, 00700 Helsinki

Työajat: kokoaikatyö