Suomen Ilmailuliitto hakee

Viestintäpäällikköä

Haemme viestinnän monialaista ammattilaista vastaamaan kokonaisvaltaisesti Ilmailuliiton viestinnästä ja viestintämme kehittämisestä. Työhön kuuluvat mm. liiton sisäinen ja ulkoinen viestintä, mediakontaktit, liiton verkkosivut, sosiaalisen median kanavat, Ilmailu-lehti, mainoshankinta, markkinointiviestintä ja liiton ulkoinen ilme. Asiantuntijana osaat auttaa ja neuvoa Ilmailuliiton asiantuntijoita ja johtoa viestinnän alalla. Tarvittaessa otat osaa myös muihin toimintoihin. Vastaat myös jäsenlehdestämme liitossa ja toimit lehden päätoimittajana.

Edellytämme sinulta työhön sopivaa viestinnän koulutusta sekä kokemusta viestinnästä. Työssä tarvitaan satunnaisesti valmiutta matkustamiseen sekä ilta- ja viikonlopputyöhön. Työn menestyksekäs hoitaminen edellyttää kokemusta ja/tai muuten hankittua tietoa ilmailusta. Arvostamme laaja-alaista ilmailun tuntemista.

Työ koostuu pääosin seuraavista alueista:

• Työn pääosa on Ilmailuliiton viestintään ja tiedottamiseen liittyviä tehtäviä.
  • Ilmailu-lehden päätoimittajan tehtävät: Ilmailuliitto julkaisee kahdeksan kertaa vuodessa ilmestyvää Ilmailu-lehteä. Päätoimittajana vastaat lehdestä ja sen toimittamisesta. Lehden toimitus on tällä hetkellä ulkoistettu 31.12.2019 asti.
  • Mainoshankinta liiton kanaviin: Vastaat mm. Ilmailu-lehden, liiton verkkosivustojen ja sähköisten jäsenkirjeiden ilmoitushankinnasta tai ilmoitushankinnan järjestämisestä ja seurannasta.

Valittavalla henkilöllä on

• taito viestiä toiminnastamme – jäsenillemme ja maailmalle
  • taito löytää uutinen ja kertoa siitä – jäsenillemme ja maailmalle
  • hyvät sosiaaliset taidot
  • reilu ja tehokas tekemisen ja yhteen hiileen puhaltamisen meininki
  • erinomainen taito pitää sosiaalisen median kanavat ammatillisessa hyötykäytössä
  • taito kirjoittaa sujuvaa tekstiä hyvällä suomenkielellä
  • näkemystä organisaatioiden viestinnän kehittämisestä ja kyky viedä viestinnän asioita eteenpäin sekä työ- että vapaaehtoisorganisaatioissa
  • kokemusta mediasuhteiden hoitamisesta eli tunnet toimittajia ja uskallat rohkeasti olla heihin yhteydessä
  • kokemusta tiedottajan tai toimittajan työstä ja kertovien valokuvien ottamisesta
  • osaamista käyttää perustoimisto-ohjelmia sekä kuvankäsittelyä ja taittaa liiton materiaalia
  • vähintään ammattikorkeakoulutasoinen viestinnäntutkinto tai tutkinto, johon sisältyy laajasti viestinnän opintoja
  • kyky hoitaa laajoja asiakokonaisuuksia ja verkostoja

Muu ilmailun ja viestinnän osaaminen katsotaan hakijalle eduksi.

Jätä hakemuksesi palkkatoiveineen ja CV maanantaihin 23.9.2019 klo 16:00 mennessä. Hakemukset ja tiedustelut vain sähköpostilla. Viestin kenttään sana ”Viestintäpäällikkö”.

Suomen Ilmailuliitto on 1919 perustettu harraste- ja urheiluilmailun valtakunnallinen keskusjärjestö, jossa on noin 8000 henkilöjäsentä ja yli 230 yhteisöjäsentä.

Työpaikan lisätiedot

www-osoite:                               www.ilmailuliitto.fi

Työpaikan osoite:                     Helsinki-Malmin lentoasema, 00700 Helsinki

Työajat:                                        kokoaikatyö, 37,5 h/vk

Työ alkaa:                                    15.10.2019 tai sopimuksen mukaan

Työn kesto:                                  toistaiseksi, 6 kk koeaika

TES:                                               Urheilujärjestöjä koskeva työehtosopimus, vaativuustaso D (itsenäiset johto-, asiantuntija- ja ammattitehtävät)

Tiedustelut ja hakemukset:        timo.latikka@ilmailuliitto.fi, viestikenttään merkintä ”Viestintäpäällikkö”

Haku päättyy:                              23.9.2019 klo 16:00.