Koronaviruspandemia vaikuttaa Ilmailuliiton syyskokouksen järjestämiseen. Haluamme pitää huolta jäsentemme ja henkilökuntamme hyvinvoinnista ja terveydestä. Tämä näkyy myös liiton syyskokouksen järjestelyissä.

Koronavirusepidemian aikana tulee noudattaa Suomen viranomaisten säädöksiä ja ohjeita (www.thl.fi). Tämän ohjeen tarkoitus on toimia apuvälineenä suunniteltaessa osallistumista liiton syyskokoukseen. Ohjeiden tavoitteena on myös kantaa yhteiskunnallinen vastuu viruksen leviämisen estämiseksi. Yksilön vastuu on tavoitteen toteutumisessa ensisijaista, koska tärkeimmät tartunnan leviämistä vähentävät keinot ovat huolellinen hygienia sekä lähikontaktien välttäminen sairastuneiden ja terveiden välillä.

Etäosallistuminen

Liiton hallitus suosittelee, että syyskokoukseen osallistutaan etäyhteydellä. Jokaiselle kokoukseen ilmoittautuneelle lähetetään kokouslinkki ja toimintaohjeita ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen.

Kokous Ilmailumuseolla

Vaikka kokoukseen suositellaan osallistuttavan etäyhteydellä, yhdistyslaki edellyttää tämän lisäksi fyysisen kokouspaikan järjestämistä. Mikäli suosituksesta huolimatta tulet kokouspaikalle otathan huomioon myös muiden terveyden.

Älä tule kokoukseen, jos sinulla on infektio-oireita. Pidä huolta turvaetäisyyksistä, suojautumisesta (mm. suumaskit) ja hyvästä hygieniasta.

Koronavirus aiheuttaa hengitystieinfektion, jonka oireita voivat olla mm. yskä, kurkkukipu, kuume, hengenahdistus, lihaskivut, vatsaoireet ja päänsärky. Yleisötilaisuuteen, yleiseen kokoontumiseen tai julkiseen tilaan, jossa on muita henkilöitä samanaikaisesti paikalla, ei saa tulla jos on mitään sairastumiseen viittaavia oireita.

Kokouspaikalla mahdollisesti paikalle saapuneet kokousedustajat istuvat riittävien turvavälien päässä toisistaan.

Ennakkoilmoittautuminen on pakollista

Kaikkien kokoukseen aikovien osallistujien (sekä etäosallistujat että muut) on ilmoittauduttava 2.11.2020 klo 12:00 mennessä.

Valtakirjat

Valtakirjat kokoukseen toivotaan jätettäväksi sähköisen ilmoittautumislomakkeen kautta liitetiedostoina. Valtakirjan voi myös lähettää liiton toimistolle sähköpostilla.

Kokous on jäsenille

Huomioithan että kaikkien kokousosallistujien on oltava liiton jäseniä (liiton säännöt 14 §):

• Varsinaisen jäsenen edustajana liiton kokouksessa voi toimia vain liiton jäsenmaksun maksanut henkilö-, perhe- tai nuorisojäsen sekä liiton kunniapuheenjohtaja tai -jäsen.
  • Henkilöjäsenillä, nuorisojäsenillä, perhejäsenillä tai kannattavilla jäsenillä on liiton kokouksissa läsnäolo- ja puheoikeus, mutta ei äänioikeutta.