Yleisilmailu vai ei – Ilmailuliiton sääntömuutosehdotusta koskeva paneelikeskustelu 20.3.2021

Suomen Ilmailuliiton hallitus on 18.1.2021 päättänyt yksimielisesti esittää kevätkokoukselle sääntömuutosta, jossa sana yleisilmailu lisätään liiton sääntöihin. Sääntömuutosehdotus on luettavissa Ilmailuliiton kevätkokouksen www-sivuilta.

Keski-Suomen Ilmailijat ry, Länsi-Uudenmaan Ilmailuyhdistys ry ja Ultra-Team Kevytilmailijat Lahti ry ovat 17.1.2021 tehneet liiton kokoukselle aloitteen, jossa vaaditaan, että sellaista sääntömuutosta, jossa aiotaan lisätä Ilmailuliiton sääntöihin sana ”yleisilmailu” ei oteta kevätkokouksen käsittelyyn eikä asialistalle.

Länsi-Uudenmaan Ilmailuyhdistys ry on 29.1.2021 ilmoittanut Ilmailuliitolle, ettei tehty aloite edusta yhdistyksen kantaa.

Ilmailuliitto on päättänyt järjestää asiasta paneelikeskustelun ennen liiton kevätkokousta lauantaina 20.3.2021 klo 11 alkaen. Paneelikeskustelu järjestetään etäkokouksena (Teams). Keskusteluaika on enintään 45 minuuttia.

Paneelin keskustelijat

Timo Hyvönen, Suomen Ilmailuliitto

Mari Lehtonen, Suomen Ilmailuliitto

Janne Vasama, Suomen Ilmailuliitto

Markku Valkama, Keski-Suomen Ilmailijat ry

Tapio Pitkänen, Länsi-Uudenmaan Ilmailuyhdistys ry

Mikko Tervonen, Ultra-Team Kevytilmailijat Lahti ry

Paneelikeskustelun moderaattorina toimii Ilmailuliiton toiminnanjohtaja Timo Latikka.