Koronaviruksen vaikutukset harraste- ja urheiluilmailussa

Ilmailuliitossa ja sen alaisessa toiminnassa noudatetaan Suomen hallituksen, THL:n ja muiden viranomaisten antamia määräyksiä ja ohjeita koronaviruksen (COVID-19) suhteen sekä mm. kansainvälisen ilmailuliitto FAI:n ja Suomen Olympiakomitean antamia ohjeita. Edellä mainittuja määräyksiä ja ohjeita päivitetään säännöllisesti. Ajantasaiset tiedot löytyvät edellä mainittujen tahojen verkkosivuilta. Valtioneuvosto ja toimivaltaiset viranomaiset saattavat päätökset ja suositukset voimaan valmiuslain, tartuntatautilain ja muun lainsäädännön mukaisesti.

Ilmailuliiton toimijoiden (hallitus, lajitoimikunnat, liiton työryhmät, toimisto, kansainväliset delegaatit), SM-kilpailujen järjestäjien ja liiton edustusurheilijoiden on noudatettava edellä mainittuja määräyksiä ja ohjeita omassa toiminnassaan. Liitto myös suosittelee, että liiton varsinaiset jäsenet (jäsenkerhot ja muut yhteisöjäsenet) sekä henkilöjäsenet huomioivat määräykset ja ohjeet omassa toiminnassaan.

Ohje kerhoille koulutustoiminnan järjestämiseksi  koronavirusepidemian aikana

Koronavirukseen liittyviä toimintaohjeita verkossa:

Valtioneuvosto

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL)

Ulkoministeriö

FAI

Olympiakomitea

Koronaviruksessa ei ole kyse vain siitä, saatko mahdollisesti tartunnan. Kyse on myös siitä, että omalla toiminnallamme ehkäisemme viruksen leviämistä ja turvaamme koronavirustaudin riskiryhmiä.

(Sivua päivitetty 12.10.2020)