Ilmailuaiheinen piirustuskilpailu lapsille ja nuorille

Oletko katsellut taivaalle haaveillen, millaista olisi lentää? Jos olet, niin et ole yksin! Jokin taivaalle katsomisessa saa meidät unelmoimaan. Unelmamme lentämisestä vain odottavat toteutumistaan. Minne sinun mielikuvituksesi vie, kun katsot taivaalle? Lennätkö lentokoneella, helikopterilla, lennokilla, kuumailmapallolla vai jollain muulla tapaa? Mikä on sinun unelmasi lentämisestä?

Jaa unelmasi lentämisestä piirtämällä tai maalaamalla osallistumalla FAI:n nuorille taiteilijoille suunnattuun piirustuskilpailuun. Kilpailun teemana on tänä vuonna ”Unelmani lentämisestä!” (My dream to fly!).

Kansainvälinen ilmailuliitto FAI järjestää piirustuskilpailun 6–17-vuotiaille lapsille ja nuorille. Kilpailu on kaksiosainen. Eri maiden liitot järjestävät maakohtaiset esikarsinnat, jonka jälkeen FAI valitsee koko kilpailun voittajat. Suomen esikarsinnan järjestää Suomen Ilmailuliitto.

Kilpailussa on kolme ikään perustuvaa sarjaa. Jokaisen sarjan kolme parasta työtä lähetetään loppukilpailuun. Lisäksi Suomen Ilmailuliitto palkitsee parhaan taideteoksen jokaisesta kilpailusarjasta. Kansainvälinen ilmailuliitto valitse koko kilpailun viralliset voittajat ja palkitsee heidät.

Tulokset 2019

6–9-vuotiaat

1. Hilma Holkko, Parainen
  2. Hiski Holkko, Parainen
  3. Melissa Lehrbäck, Nokia

10–13-vuotiaat

1. Pinja Pasanen, Laukaa
  2. Vilma Pasanen, Laukaa
  3. Elisa Tasala, Taivalkoski

14–17-vuotiaat

1. Lauri Sarén, Kajaani
  2. Jesse Korhonen, Laukaa
  3. Hertta Säkkinen, Maaninkavaara

Kilpailun säännöt

Kilpailu on tarkoitettu kaikille 6–17-vuotiaille lapsille ja nuorille, joiden asuinpaikka on Suomi.

Sarjajako:

Sarja A: 1.1.2009 – 31.12.2012 syntyneet
Sarja B: 1.1.2005 – 31.12.2008 syntyneet
Sarja C: 1.1.2001 – 31.12.2004 syntyneet

Kilpailun teema on Unelmani lentämisestä! (My dream to fly!).

Kilpailutyön tulee olla perillä Suomen Ilmailuliiton toimistolla 14.3.2019 mennessä. Työn voi tuoda toimistolle (kts. liiton aukioloajat) tai postittaa. Osoite: Suomen Ilmailuliitto, Helsinki-Malmin lentoasema, 00700 Helsinki. Kuoreen merkintä ”Piirustuskilpailu”.

Töitä ei palauteta osallistujille. Suomen Ilmailuliitto ja FAI saavat täydet oikeudet käyttää niitä viestinnässään ja markkinoinnissaan.

Kilpailutyö tulee tehdä A3-kokoiselle paperille (297 mm x 420 mm). Työtä ei saa rajata tai kehystää. Kaikki taideteokset on tehtävä käsin (vammaisten lasten kohdalla jalka- tai suuontelolla). Työn tekemiseen voi käyttää vesivärejä, öljyvärejä, tusseja ym., mutta ei lyijykynää, hiiltä tai muuta tahraavaa tai irtoavaa materiaalia. Tietokoneella tai kollaasitekniikalla tehdyt työt eivät ole sallittuja. Myös valokopiointi on kielletty.

Kilpailutyön taakse tulee kirjata seuraavat tiedot:

• työn nimi
  • sarja (A/B/C)
  • henkilötiedot: kilpailijan nimi, syntymäaika (pv/kk/vvvv), asuinmaa
  • yhteystiedot: postiosoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero (voi olla myös huoltajan)
  • kilpailijan käymän koulun/oppilaitoksen  nimi ja osoite
  • opettajan/huoltajan allekirjoitus ja teksti: ”I certify that this is the original and unassisted work of …………… (osallistujan nimi)”. We certify that …………… (osallistujan nimi) is a resident of Finland.”

Vuoden 2017 piirustuskilpailussa 9-vuotias Siiri Sarén Kajaanista taiteili värikkään teoksen ”Taivaan tilkkutäkki”.

Lataa tästä A3-kokoinen mainosjuliste

Lisätietoa:

FAI:n viralliset kisaohjeet ja säännöt (englanniksi)

Tietoa kilpailun teemasta (englanniksi ja ranskaksi)

Lisätiedot ja kysymykset: Ilmailuliiton nuorisotyövastaava Jari Lehti jari.lehti@ilmailuliitto.fi (viestiin otsikko ”FAI piirustuskilpailu”)