Ilmailuaiheinen piirustuskilpailu lapsille ja nuorille

Teema 2021: A Friendlier world with Air Sports

Kansainvälinen ilmailuliitto FAI järjestää perinteisen piirustuskilpailun 6–17-vuotiaille lapsille ja nuorille. Kilpailu on kaksiosainen. Suomen Ilmailuliitto ry järjestää Suomen esikarsinnan, jonka jälkeen kansainvälinen ilmailuliitto FAI valitsee koko kilpailun voittajat.

Kilpailuluokat:
Ryhmä I (1.1.2012 – 31.12.2015 syntyneet) 6–9 v.
Ryhmä II (1.1.2008 – 31.12.2011 syntyneet) 10–13 v.
Ryhmä III (1.1.2004 – 31.12.2007 syntyneet) 14–17 v.

Piirroksen koko on A3, ja sen voi toteuttaa vesiväreillä, öljyväreillä tusseilla tms, mutta ei lyijykynällä, hiilellä eikä muulla tahraavalla tai irtoavalla värillä. Piirustuksessa ei saa olla tekstiä. Tarkemmat ohjeet säännöt löytyvät FAI:n sivulla: https://www.fai.org/yac-contest-rules

Piirroksen taakse laitetaan seuraavat tiedot: nimi, osoite, syntymäaika, kansallisuus, koulun nimi ja osoite sekä teksti: I / We certify that this is the original and unassisted work of … (kilpailijan nimi). We certyfy that… (kilpailijan nimi) is a resident of Finland. Aikuinen, esimerkiksi opettaja allekirjoittaa piirroksen ja vakuuttaa, että se on lapsen tekemä.

säännöt: https://www.fai.org/yac-contest-rules

Teema, A Friendlier world with Air Sports:
Ilmaurheilu yhdistää ja luo ystävyyssuhteita kaikenikäisille ympäri maailmaa. Luo juliste, joka vangitsee ystävällisemmän maailman, joka syntyy ihmisten tapaamisesta kun he jakavat rakkautensa harrasteilmailuun.

teema kokonaisuudessaan: https://www.fai.org/yac-contest-theme

Lähetä piirustus Suomen Ilmailuliiton toimistoon maaliskuun 15. päivään mennessä. Lähetettyjä piirustuksia ei palauteta, mutta piirustuksensa voi hakea Ilmailuliiton toimistosta.

Suomen Ilmailuliitto ry
Helsinki-Malmin lentoasema, rak 15.

Lisätietoja kilpailusta:
Jari Lehti
Nuorisovastaava
Suomen Ilmailuliitto ry
jari.lehti@ilmailuliitto.fi

Piirustuksen lähettäjä antaa Ilmailuliitolle luvan käyttää piirustusta ilman erillistä korvausta viestinnässään (esimerkiksi kilpailuiden tuloksen julkistamisessa ja seuraavan vuoden kilpailun markkinoinnissa sekä esimerkiksi näyttelyn järjestämisessä). Suomessa järjestetyn kilpailun voittajakuvat lähetetään kansainväliseen Ilmailuliittoon FAI:hin. Kun FAI on vastaanottanut piirustukset, tekijänoikeudet siirtyvät FAI:lle.

TULOKSIA AIEMMISTA

Teema: Lentäminen tänään ja huomenna

Kilpailun teema oli lentäminen eilen ja huomenna. Ihmiset unelmoivat lentämisestä jo tuhansia vuosia sitten. Parisataa vuotta sitten tehtiin ensimmäisiä varsinaisia lentokokeiluja. Aluksi kuumailmapalloilla ja liitimillä lennettiin vain lyhyitä aikoja. 1900-luvun alkupuolella tehtiin ensimmäiset onnistuneet lennot moottoroidulla lentokoneella. Nykyisten materiaalien ja tekniikan avulla lentäminen on tullut nopeaksi ja turvalliseksi. Jokainen sukupolvi oppii edellisiltä ja kehittää lentokoneita edelleen tehden näin todeksi ihmisten unelmaa lentämisestä. Millaista lentäminen on tulevaisuudessa? Piirrä kuva, jossa yhdistyvät menneisyyden ja tulevaisuuden lentäminen!
Ilmailuliitto palkitsee Suomen osakilpailun voittajat diplomilla. Kansainvälisessä kilpailussa pärjänneet palkitaan mitalilla ja diplomilla.

Tiia Tuomelan maalaus.

1. Lauri Sarén, Kajaani
  2. Jesse Korhonen, Laukaa
  3. Hertta Säkkinen, Maaninkavaara
Vuoden 2017 piirustuskilpailussa 9-vuotias Siiri Sarén Kajaanista taiteili värikkään teoksen ”Taivaan tilkkutäkki”.