Ilmailuaiheinen piirustuskilpailu lapsille ja nuorille

Pystytkö kuvittelemaan, millaiset uudet ideat, laitteet ja innovaatiot muokkaavat ilmailun tulevaisuutta? Entä, miltä lentäminen näyttää tulevaisuudessa? Toteuta visiosi piirtämällä tai maalamalla ja osallistu FAI:n nuorille taiteilijoille suunnattuun piirustuskilpailuun. Kilpailun teemana on tänä vuonna lentäminen tulevaisuudessa (Flying in the future).

Kansainvälinen ilmailuliitto FAI järjestää piirustuskilpailun 6–17-vuotiaille lapsille ja nuorille. Kilpailu on kaksiosainen. Eri maiden liitot järjestävät maakohtaiset esikarsinnat, jonka jälkeen FAI valitsee koko kilpailun voittajat. Suomen esikarsinnan järjestää Suomen Ilmailuliitto.

Kilpailussa on kolme ikään perustuvaa sarjaa. Jokaisen sarjan kolme parasta työtä lähetetään loppukilpailuun. Lisäksi Suomen Ilmailuliitto palkitsee parhaan taideteoksen jokaisesta kilpailusarjasta. Kansainvälinen ilmailuliitto valitse koko kilpailun viralliset voittajat ja palkitsee heidät.

Kuinka kilpailuun osallistutaan?

Kilpailutyön tulee olla perillä Suomen Ilmailuliitossa 11.3.2018 mennessä. Osoite: Suomen Ilmailuliitto, Helsinki-Malmin lentoasema, 00700 Helsinki.

Töitä ei palauteta osallistujille. Suomen Ilmailuliitto ja FAI saavat täydet oikeudet käyttää niitä viestinnässään ja markkinoinnissaan.

Sarjajako:

• Sarja A: 1.1.2008 – 31.12.2011 syntyneet
  • Sarja B: 1.1.2004 – 31.12.2007 syntyneet
  •  Sarja C: 1.1.2000 – 31.12.2003 syntyneet

Kilpailutyö:

Kilpailutyö tulee tehdä A3-kokoiselle paperille (297 mm x 420 mm). Työtä ei saa rajata tai kehystää. Kaikki taideteokset on tehtävä käsin (vammaisten lasten kohdalla jalka- tai suuontelolla). Työn tekemiseen voi käyttää vesivärejä, öljyvärejä, tusseja ym., mutta ei lyijykynää, hiiltä tai muuta tahraavaa tai irtoavaa materiaalia. Tietokoneella tai kollaasitekniikalla tehdyt työt eivät ole sallittuja. Myös valokopiointi on kielletty.

Kilpailutyön taakse tulee kirjata seuraavat tiedot:

• työn nimi
  • henkilötiedot: kilpailijan nimi, osoite, syntymäaika (pv/kk/vvvv), kansallisuus
  • koulun (tai muun vastaavan tahon) nimi ja osoite
  • opettajan/huoltajan allekirjoitus ja teksti: ”I/We certify that this is the original and unassisted work of …………… (osallistujan nimi)”. We certify that …………… (osallistujan nimi) is a resident of Finland.”

Vuoden 2017 piirustuskilpailussa 9-vuotias Siiri Sarén Kajaanista taiteili värikkään teoksen ”Taivaan tilkkutäkki”.

Lisätietoa:

FAI:n viralliset kisaohjeet ja säännöt (englanniksi)

Piirustuskilpailu mainosjuliste A3

Lisätiedot ja kysymykset: tiedotus@ilmailuliitto.fi (viestiin otsikko ”FAI piirustuskilpailu”)