Ilmailuliiton nuorisotoiminnasta vastaa laji- ja valmennuspäällikkö Jari Lehti.

Ilmailuaiheinen piirustuskilpailu lapsille ja nuorille

Kansainvälinen ilmailuliitto FAI järjestää perinteisen piirustuskilpailun 6–17-vuotiaille lapsille ja nuorille. Kilpailu on kaksiosainen. Ilmailuliitto järjestää Suomen esikarsinnan, jonka jälkeen FAI valitsee koko kilpailun voittajat.

2021 -kilpailun teema on ”A Friendlier world with Air Sports”. Ilmaurheilu yhdistää ja luo ystävyyssuhteita kaikenikäisille ympäri maailmaa. Luo juliste, joka vangitsee ystävällisemmän maailman, joka syntyy ihmisten tapaamisesta, kun he jakavat rakkautensa harrasteilmailuun. Ennen piirustuksen tekoa kannattaa lukea kansainvälisistä säännöistä tarkemmin piirustuksen teemasta ja tekotavasta, sillä Suomen kilpailusta lähetetään parhaat kansainväliseen kilpailuun.

Piirustukset tulee lähettää liiton toimistoon  15.3.2021 mennessä.  Osoite on: Suomen Ilmailuliitto ry, Helsinki-Malmin lentoasema, 00700 Helsinki.  Kirjoita kuoreen ”piirustuskilpailu”.

Kilpailuluokat:
Ryhmä I (1.1.2012 – 31.12.2015 syntyneet) 6–9 v.
Ryhmä II (1.1.2008 – 31.12.2011 syntyneet) 10–13 v.
Ryhmä III (1.1.2004 – 31.12.2007 syntyneet) 14–17 v.

Vuoden 2020 piirustuskilpailun Suomen voittajat

2020 Kansainvälisen kilpailun voittajat on valittu. Piirustuksia tuli 13 eri maasta. Suomalaisia ei ikävä kyllä ollut tällä kertaa voittajien joukossa. Tulokset: https://www.fai.org/yac-results