Ilmailijan tapaturmavakuutus Sporttiturva

Sporttiturva-vakuutus on OP-vakuutusyhtiön kanssa neuvoteltu liiton jäsenetu. Vahingon sattuessa ole yhteydessä suoraan vakuutusyhtiöön.

Sporttiturvavakuutus on voimassa Suomen Ilmailuliiton jäsenmaksun maksaneille jäsenille, joiden kotikunta on Väestötietojärjestelmän ja kotikuntalain mukaan Suomessa.

Vakuutus on voimassa Suomen ilmamääräysten mukaisessa ilmailutoiminnassa kaikissa lajeissa ohjaajana, matkustajana, opettajana, oppilaana, katsastajana tai tarkastajana. Vakuutus on voimassa samassa laajuudessaan ja samoin edellytyksin, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin (enintään 3 kk:n pituisilla matkoilla) myös kilpailuissa ja näytöksissä maissa, joiden ilmailumääräykset noudattavat kansainvälisiä ilmailusuosituksia. Vakuutus ei ole voimassa ansiotoiminnassa.

Sporttiturvasta korvataan, kun loukkaannut äkillisen tapahtuman seurauksena. esimerkiksi polvi menee sijoiltaan.

• Hoitokorvaus 15 000 €
  • Omavastuu 100 € jokaista äkillistä tapahtumaa kohti
  • Haittakorvaus 30 000 €
  • Kuolinkorvaus 8 500 €.

Lisätietoja verkkosivulta op.fi ja OPn palvelunumerosta 0303 0303.

Sporttiturva tuoteseloste

Vakuutusehdot

Urheiluvahinkoilmoitus

Vakuutusnumero: 06-21893

Toimi näin, niin varmistat sujuvan korvauskäsittelyn

1. Lue Sporttiturvan tuoteseloste.
  2. Huomioi, että voit ilmoittaa vain yhdestä tapaturmasta kerrallaan.
  3. Vakuutusyhtiössä ei nähdä onko vakuutus (liiton jäsenyys) voimassa, OP-vakuutus ottaa siis yhteyttä liittoon saatuaan korvaushakemuksen.
  4.  Korvaushakemuksen tekeminen onnistuu netissä, kirjaudu verkkopalveluun tästä. Sama onnistuu myös Pohjola Sairaalassa sairaalan korvauspisteellä sen aukioloaikana.
    Vahinkoilmoitukseen täytetään:
    –  ”Järjestön, liiton, urheiluseuran tai muun yhteisön nimi:” Suomen Ilmailuliitto ry
    –  ”Sopimus- tai vakuutustunnus:” 06-21893
  5. Erittele kulut, merkitse jokainen kulu ja lääke erikseen. Merkitse myös lääkkeen nimi.
  6. Lähetä kulutositteet vain erikseen pyydettäessä. Muutoin säilytä kuitit itselläsi puolen vuoden ajan.