Ilmailijan tapaturmavakuutus Sporttiturva

Sporttiturva-vakuutus on Pohjola Vakuutuksen kanssa neuvoteltu liiton jäsenetu. Vahingon sattuessa ole yhteydessä suoraan vakuutusyhtiöön.

Sporttiturvavakuutus on voimassa Suomen Ilmailuliiton jäsenmaksun maksaneille jäsenille, joiden kotikunta on Väestötietojärjestelmän ja kotikuntalain mukaan Suomessa.

Vakuutus on voimassa Suomen ilmamääräysten mukaisessa ilmailutoiminnassa kaikissa lajeissa ohjaajana, matkustajana, opettajana, oppilaana, katsastajana tai tarkastajana. Vakuutus on voimassa samassa laajuudessaan ja samoin edellytyksin, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin (enintään 3 kk:n pituisilla matkoilla) myös kilpailuissa ja näytöksissä maissa, joiden ilmailumääräykset noudattavat kansainvälisiä ilmailusuosituksia. Vakuutus ei ole voimassa ansiotoiminnassa.

Sporttiturvasta korvataan, kun loukkaannut äkillisen tapahtuman seurauksena. esimerkiksi polvi menee sijoiltaan.

• Hoitokorvaus 15 000 €
  • Omavastuu 100 € jokaista äkillistä tapahtumaa kohti
  • Haittakorvaus 30 000 €
  • Kuolinkorvaus 8 500 €.

Lisätietoja verkkosivulta op.fi ja OPn palvelunumerosta 0303 0303.

Sporttiturva tuoteseloste

Sports Cover in brief

Vakuutusehdot

Vakuutusnumero: 06-21893

Vahinko sattui – Ota yhteys Pohjola Terveysmestari -palveluun

Pohjola Terveysmestari palvelee numerossa 0100 5225 (joka päivä klo 7-23) tai Pohjola Sairaala -sovelluksessa. Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu. Pohjola Terveysmestaripalvelun tarjoaa Pohjola Sairaala Oy.

• Saat Pohjola Terveysmestarilta asiantuntijan arvion oireistasi ja sinut ohjataan tarvittaessa suoraan sopivalle ammattilaiselle hoidettavaksi lähimpään Pohjola Sairaalaan tai Pohjola Vakuutuksen lääkärikumppanin vastaanotolle.
  • Terveysmestari varmistaa maksullisten lääkäripalvelujen yhteydessä mitä vakuutuksesi kattaa ja hoitaa korvausasian puolestasi. Maksat korvattavasta hoidosta paikan päällä vain mahdollisen omavastuun.
  • Jos lääkärikäyntiä ei tarvita, saat selkeät kotihoito-ohjeet, joiden avulla hoidat itsesi kuntoon.
  • Palveluaikojen ulkopuolella tai akuuteissa kiiretapauksissa voit mennä mihin tahansa lääkäriin tai sairaalaan saadaksesi ensiapua. Maksa lääkärikulut ensin itse ja tee sitten vahinkoilmoitus OP-mobiilissa tai OP:n verkkopalvelussa.

Vahinkojen sattuessa toimintaohjeet löytyvät myös Vahinkoavusta.