Ilmailuliiton jäsenet ovat oikeutettuja jäsenetuihin, joita ovat mm. ILMAILU-lehti, Ilmailijan tapaturmavakuutus ja toiminnan vastuuvakutus kerhoille.

ILMAILU-lehti

Ilmailuliiton jäsenet saavat ILMAILU-lehden  8 kertaa vuodessa. Lehti käsittelee Ilmailuliiton piirissä harrastettavia lajeja. Lehti on  Suomen suurilevikkisin ilmailun yleisaikakauslehti. ILMAILU-lehden vuosikerta määräaikaisena tilauksena erikseen tilattuna on 60,00 euroa/12 kk tai kestotilauksena 50,00 euroa/vuosi. Lehtipisteissä irtonumero maksaa 6,90 euroa. ILMAILU tulee jäsenetuna jäsenille suoraan kotiinkannettuna ja yleensä aiemmin kuin Lehtipisteisiin.

Sporttiturva – Ilmailijan tapaturmavakuutus

Ilmailuliiton jäsenmaksun maksaneille jäsenillä, joiden kotikunta on Väestötietojärjestelmän ja kotikuntalain mukaan Suomessa on voimassa Sporttiturvavakuutus. Vakuutus on voimassa Suomen ilmamääräysten mukaisessa ilmailutoiminnassa kaikissa lajeissa ohjaajana, matkustajana, opettajana, oppilaana, katsastajana tai tarkastajana. Vakuutus on voimassa samassa laajuudessaan ja samoin edellytyksin kaikissa maissa, joiden ilmailumääräykset noudattavat kansainvälisiä ilmailusuosituksia (enintään 3 kk:n pituisilla matkoilla). Vakuutus on voimassa myös kilpailuissa ja näytöksissä. Vakuutus ei ole voimassa ansiotoiminnassa.

> Lue lisää Sporttiturvasta

Tuplaturva – vakuutusturvaa kerhoille

Tuplaturva sisältää liikunnan toiminnanvastuuvakuutuksen sekä vapaaehtoistyön tapaturmavakuutuksen Ilmailuliiton jäsenyhdistyksille.

Tapaturmavakuutus korvaa kerhon toimeksiannosta vapaaehtoistyötä tekeville sattuvia tapaturmia.

Tuplaturvavakuutukseen lisätty Ilmailuliiton lisäerityisehto

Vakuutusnumero: 16-385-954-5

Vakuutus kattaa liiton varsinaisten jäsenten (jäsenkerhojen) ja  henkilöjäsenten vastuun harrastus- ja kilpailutoiminnassa, lentokoulutuksessa sekä pienkoneiden katsastus- sekä muussa ilmailun tarkastustoiminnassa.

Vakuutus kattaa henkilöjäsenen henkilökohtaisen vastuun myös silloin kun korvausvastuu perustuu laskuvarjo-, varjoliito-, riippuliito- ja lennokkiharrastustoiminnassa aiheutettuun vahinkoon. Tämä vakuutus on ns. toissijainen vakuutus.

Maksimikorvaussumma on miljoonaa euroa ja omavastuu 600 euroa. Vakuutus on voimassa Euroopassa ja myös kilpailutoiminnassa ja näytöksissä.

>Lue lisää Tuplaturvasta

Ilma-alusten vakuutukset jäsenhintaan

Ilmailuliiton jäsenet voivat saada ilma-aluksen vakuutuksen suoraan RiskPoint-vakuutusyhtiöltä jäsenhintaan.

Esimerkkejä eduista:

• 10 % vakuutusmaksualennus kiinteäsiipisille (pakollisista vakuutuksista)
  • 5 % vakuutusmaksualennus pyöriväsiipisille (pakollisista vakuutuksista)
  • 20 % maksualennus kaskon vuosivakuutuksiin vahingottoman vuoden jälkeen
  • 50 % omavastuuosuuden alennus viiden vauriottoman vuoden jälkeen. Kaskon omavastuu 1% vakuutussummasta, kuitenkin vähintään 1300 €

> Lue lisää ilma-alusten vakuutuksesta

Edullinen lentoparkki

Ilmailuliiton jäsen saa Helsinki-Vantaan lentokentällä auton paikoituksen edulliseen hintaan. Lentoparkki Oy:n kaukopysäköinti tarjoaa normaalihintaisesta paikoitusmaksusta – 15 %. Lentoparkin löydät osoitteesta Tikkurilantie 151, läheltä Suomen Ilmailumuseota.

Lentoparkki.fi

Teosto ja Gramex

Olympiakomitea ja Teosto ja Gramex ovat sopineet keskitetysti musiikin esittämiseen liittyvistä tekijänoikeuskorvauksista vuosille 2017 ja 2018. Ilmailuliitto on Olympiakomitean jäsenenä  on mukana sopimuksessa.

Suomen Ilmailuliiton jäsenkerhojen tilaisuuksissa, kuten esimerkiksi kilpailuissa, Fly In -tapahtumissa ja messuilla, on oikeus soittaa taustamusiikki maksutta.

> Lue lisää(olympiakomitea.fi)

Holiday Club

Ilmailuliiton jäsenenä saat vähintään 15 % alennuksen Holiday Clubin loma-asuntojen ja kylpylähotellien päivän hinnoista. Jäsenetu on voimassa  31.12.2017 asti.

Kohteet:

• Holiday Club Saimaa hotelli, villas ja loma-asunnot
  • Holiday Club Tampereen Kylpylä, hotelli ja loma-asunnot
  • Holiday Club Katinkulta, hotelli, villas ja loma-asunnot
  • Holiday Club Kuusamon Tropiikki, hotelli, villas ja loma-asunnot
  • Holiday Club Salla, hotelli ja loma-asunnot
  • Holiday Club Saariselkä, hotelli ja loma-asunnot
  • Holiday Club Ylläs Saaga, hotelli ja chalets
  • Sekä loma-asuntokohteet: Airisto, Rönnes, Ähtäri, Hannunkivi, Punkaharju, Pyhä, Ruka, Pyhäniemi, Tahko, Himos, Levi, Ellivuori

Varauksen tekeminen

Hotellivaraukset Holiday Club Online varausjärjestelmän kautta  ja loma-asuntovaraukset  soittamalla Holiday Clubin asiakaspalvelunumeroon: 030 68 600, (ma–pe 8–18, la 10–15) Muista mainita varauskoodi: SIL15

MUITA JÄSENETUJA

• Kelpoisuustodistukset
  • Opettaja- ja hyppymestarikoulutukset
  • Ilmainen termiikkiennuste internetistä
  • Jatkuva harrastajien edunvalvonta viranomaisten suuntaan niin kansallisella kuin kansainvälisellä tasolla.