Ilmailuliiton jäsenet ovat oikeutettuja jäsenetuihin, joita ovat mm. ILMAILU-lehti, Ilmailijan tapaturmavakuutus ja toiminnan vastuuvakutus kerhoille.

ILMAILU-lehti

Ilmailuliiton jäsenet saavat vuodesta 2020 alkaen ILMAILU-lehden  kuusi kertaa vuodessa. Lehti käsittelee Ilmailuliiton piirissä harrastettavia lajeja. Lehti on  Suomen suurilevikkisin ilmailun yleisaikakauslehti. ILMAILU-lehden vuosikerta määräaikaisena tilauksena erikseen tilattuna on 45,00 euroa/12 kk tai kestotilauksena 40,00 euroa/vuosi. Muualle Eurooppaan kuin Suomeen tilattaessa lehden tilaushintaan lisätään 10 euroa postituskuluja ja muualle maailmaan tilattaessa lisätään 20 euroa. Lehtipisteissä irtonumero maksaa 6,90 euroa. ILMAILU tulee jäsenetuna jäsenille suoraan kotiinkannettuna ja yleensä aiemmin kuin Lehtipisteisiin.

Sporttiturva – Ilmailijan tapaturmavakuutus

> Lue lisää Sporttiturvasta

Tuplaturva ja Tuplaturvavakuutukseen lisätty Ilmailuliiton lisäerityisehto

> Lue lisää Tuplaturvasta

Fööni vapaalento

Ilmailuliiton jäsenkortilla saat nyt Föönin 4 minuutin Soolo-lentoon (109/129 €) yhden lisäminuutin kaupan päälle. Lisäminuutin Soolon yhteyteen saat näyttämällä Ilmailuliiton jäsenkorttia Föönin palvelutiskillä tullessasi lentämään. Etu on voimassa 31.12.2021 saakka. Saavu Fööniin tuntia ennen lentosi alkamista ja täytä vastaanotossa tieto- ja vastuuvapautuslomake. Sen jälkeen saat varusteet ja ohjaaja pitää sinulle lentokoulutuksen. Kokonaisuudessaan yhteen vapaalentokertaan menee aikaa noin 1,5–2 h. Huom. Föönaus sujuu parhaiten lenkkareissa/tennareissa ja lentopuvun alle voi jättää omat housut/verkkarit/shortsit.

> Fööni SIL jäsenetu

> Fööni.fi

Edullinen lentoparkki

Ilmailuliiton jäsen saa Helsinki-Vantaan lentokentällä auton paikoituksen edulliseen hintaan. Lentoparkki Oy:n kaukopysäköinti tarjoaa normaalihintaisesta paikoitusmaksusta – 15 %. Lentoparkin löydät osoitteesta Tikkurilantie 151, läheltä Suomen Ilmailumuseota.

> Lentoparkki.fi

Teosto ja Gramex

Olympiakomitea ja Teosto ja Gramex ovat sopineet keskitetysti musiikin esittämiseen liittyvistä tekijänoikeuskorvauksista vuosille 2019 ja 2020. Ilmailuliitto on Olympiakomitean jäsenenä  on mukana sopimuksessa.

Suomen Ilmailuliiton jäsenkerhojen tilaisuuksissa, kuten esimerkiksi kilpailuissa, Fly In -tapahtumissa ja messuilla, on oikeus soittaa taustamusiikki maksutta.

> Lue lisää(olympiakomitea.fi)

MUITA JÄSENETUJA

• Kelpoisuustodistukset
  • Opettaja- ja hyppymestarikoulutukset
  • Ilmainen termiikkiennuste internetistä
  • Jatkuva harrastajien edunvalvonta viranomaisten suuntaan niin kansallisella kuin kansainvälisellä tasolla.