Ilmailuliiton jäsenet ovat oikeutettuja jäsenetuihin, joita ovat mm. ILMAILU-lehti, Ilmailijan tapaturmavakuutus ja toiminnan vastuuvakutus kerhoille.

ILMAILU-lehti

Ilmailuliiton jäsenet saavat vuodesta 2020 alkaen ILMAILU-lehden  kuusi kertaa vuodessa. Lehti käsittelee Ilmailuliiton piirissä harrastettavia lajeja. Lehti on  Suomen suurilevikkisin ilmailun yleisaikakauslehti. ILMAILU-lehden vuosikerta määräaikaisena tilauksena erikseen tilattuna on 45,00 euroa/12 kk tai kestotilauksena 40,00 euroa/vuosi. Muualle Eurooppaan kuin Suomeen tilattaessa lehden tilaushintaan lisätään 10 euroa postituskuluja ja muualle maailmaan tilattaessa lisätään 20 euroa. Lehtipisteissä irtonumero maksaa 6,90 euroa. ILMAILU tulee jäsenetuna jäsenille suoraan kotiinkannettuna ja yleensä aiemmin kuin Lehtipisteisiin.

Sporttiturva – Ilmailijan tapaturmavakuutus

> Lue lisää Sporttiturvasta

Tuplaturva ja Tuplaturvavakuutukseen lisätty Ilmailuliiton lisäerityisehto

> Lue lisää Tuplaturvasta

50 euron alennus Suomen Urheiluilmailuopiston verkkokursseista

Suomen Urheiluilmailuopisto myöntää 50 euron alennuksen verkkokurssien hinnasta Suomen Ilmailuliiton jäsenille. Alennuksen saa, kun ilmoittautumisen yhteydessä osoittaa olevansa Ilmailuliiton jäsen. Alennusta ei myönnetä takautuvasti eikä  tarjoushinnoista.

Fööni vapaalento

Ilmailuliiton jäsenkortilla saat nyt Föönin 4 minuutin Soolo-lentoon (109/129 €) yhden lisäminuutin kaupan päälle. Lisäminuutin Soolon yhteyteen saat näyttämällä Ilmailuliiton jäsenkorttia Föönin palvelutiskillä tullessasi lentämään. Etu on voimassa 31.12.2021 saakka. Saavu Fööniin tuntia ennen lentosi alkamista ja täytä vastaanotossa tieto- ja vastuuvapautuslomake. Sen jälkeen saat varusteet ja ohjaaja pitää sinulle lentokoulutuksen. Kokonaisuudessaan yhteen vapaalentokertaan menee aikaa noin 1,5–2 h. Huom. Föönaus sujuu parhaiten lenkkareissa/tennareissa ja lentopuvun alle voi jättää omat housut/verkkarit/shortsit.

> Fööni SIL jäsenetu

> Fööni.fi

Edullinen lentoparkki

Ilmailuliiton jäsen saa Helsinki-Vantaan lentokentällä auton paikoituksen edulliseen hintaan. Lentoparkki Oy:n kaukopysäköinti tarjoaa normaalihintaisesta paikoitusmaksusta – 15 %. Lentoparkin löydät osoitteesta Tikkurilantie 151, läheltä Suomen Ilmailumuseota.

> Lentoparkki.fi

Jäsenhinnalla GreenStar-hotelliin

GreenStar Hotellit tarjoavat Suomen Ilmailuliitto ry:n jäsenille

edullisen kiinteähintaisen majoituksen

työ- sekä vapaa-ajan matkoilla. Etuhinnan saa tekemällä varauksen osoitteessa

https://www.greenstar.fi ja käyttämällä varauskoodia: ILMAILU tai tekemällä varauksen suoraan hotellissa.

Hinnat ja lisätiedot: Suomen Ilmailuliitto ry jäsenhinnat 2021 GreenStar Hotels Oy

Teosto ja Gramex

Olympiakomitea ja Teosto ja Gramex ovat sopineet keskitetysti musiikin esittämiseen liittyvistä tekijänoikeuskorvauksista vuodelle 2021. Ilmailuliitto on mukana sopimuksessa.

Suomen Ilmailuliiton jäsenkerhojen tilaisuuksissa, kuten esimerkiksi kilpailuissa, Fly In -tapahtumissa ja messuilla, on oikeus soittaa taustamusiikki maksutta.

> Lue lisää(olympiakomitea.fi)

MUITA JÄSENETUJA

• Kelpoisuustodistukset
  • Opettaja- ja hyppymestarikoulutukset
  • Ilmainen termiikkiennuste internetistä
  • Jatkuva harrastajien edunvalvonta viranomaisten suuntaan niin kansallisella kuin kansainvälisellä tasolla.