FAI-kilpailulisenssin tarvitsee, jos osallistuu kansainvälisiin kilpailuihin tai SM-kilpailuihin tai ottaa osaa Suomen-, Euroopan-, tai Maailmanennätysyrityksiin. Lisenssi on voimassa aina kalenterivuoden loppuun asti.

Lisenssi myönnetään Suomen Ilmailuliitto ry:n jäsenille.  Ensimmäisen kerran lisenssiä tulee hakea erikseen. Kun lisenssiä on kerran hakenut, tulee siitä lasku vuosittain automaattisesti jäsenmaksun yhteydessä. Lisenssi on voimassa ainoastaan, jos saman vuoden jäsenmaksu ja lisenssimaksu 15 € on kumpikin maksettu.

Oman FAI-lisenssin voimassaolon voi tarkastaa FAI:n verkkosivuilta. Sivulla on kohta, johon kirjoitetaan se sähköpostiosoite, joka on ilmoitettu Ilmailuliiton jäsenrekisteriin. Kansainväliset kisajärjestäjät ja ennätysorganisaattorit tarkastavat lisenssit samalta sivustolta.

Uuden lisenssin hakeminen

1.      Täytä hakemuslomake

2.      Lähetämme sinulle laskun FAI-lisenssistä

3.      Maksamalla laskun FAI-lisenssisi aktivoituu muutaman pankkipäivän kuluessa FAI:n tietokantoihin, Carduun ja liiton jäsenrekisteriin.

FAI Sporting Licence -hakemus

Lähettämällä hakemuksen sitoudun noudattamaan Suomen Ilmailuliiton ja FAI:n yleisiä, eri lajien kilpailusääntöjä sekä muita sääntöjä, joihin Ilmailuliitto on säännöissään sitoutunut.

Lomakkeen tiedot toimitetaan FAI:lle.