Jäsenet muodostavat Ilmailuliiton. Liiton tehtävänä on tukea jäsenkerhoja ja taata toiminnalle riittävät puitteet. Ilmailuliitolla on yli 200 jäsenkerhoa ja noin 8 000 henkilöjäsentä.
Liitto tarjoaa jäsenilleen useita konkreettisia jäsenetuja. Erityisesti kannattaa huomioida ryhmätapaturmavakuutus, joka on voimassa ilmailulajeja harrastettaessa ja vuodesta 2020 alkaen kuusi kertaa vuodessa ilmestyvä Ilmailu-lehti.

Jäsenet saavat mobiilijäsenkortin todistukseksi jäsenyydestään. Jäsenyys on voimassa aina maksuhetkestä seuraavan vuoden tammikuun loppuun.
Jäsenet ja jäsenyhdistykset voivat tarkastella ja päivittää tietojaan jäsen- ja kerhopalvelussa.

Jäsenrekisteriuudistuksen seurauksena jäsenille näkyvä nykyinen Kerho- ja jäsenpalvelu otetaan pois käytöstä maanantaina 9.12. kello 08.00. Uuden jäsenrekisterin portaali avataan jäsenten ja kerhojen jäsenvastaavien käyttöön lähiaikoina. Alla olevat linkit jäsenpalveluun eivät  toistaiseksi ole käytössä. Jos haluat tehdä muutoksia jäsenrekisteriin ennen uuden jäsenrekisterin käyttöönottoa, ota yhteyttä jäsensihteeri Joni Lehtiseen joni. lehtinen(at)ilmailuliitto.fi.  Lisätietoja