#lennähdäluovuttamaan

Ilmailuliiton verenluovutuskampanja

Ilmailuliitto on juhlavuotensa kunniaksi käynnistänyt jäsenilleen tarkoitetun #lennähdäluovuttamaan -verenluovutuskampanjan. Kampanja-aika on 8.1.–31.10.2019.

Luovuttaminen kannattaa

Verenluovutus on helppo ja nopea tapa auttaa kanssaihmisiä. Yhdestä luovutuksesta saa avun jopa kolme potilasta – ja se voi pelastaa hengen. Verivalmisteita tarvitaan esimerkiksi leikkauspotilaiden, onnettomuusuhrien, syöpää sairastavien ja keskoslasten hoitoon. Luovuttamalla verta voit pelastaa toisen ihmisen hengen.

Eniten luovuttaneet kerhot palkitaan!

Kampanja-aikana jäsenmääräänsä nähden eniten (prosentuaalisesti sekä määrällisesti) verta luovuttaneet liiton jäsenkerhot palkitaan 500 euron suuruisella kohdeavustuksella (kaksi palkitaan). Voittaessaan kerhon tulee esittää ilmailuun ja kerhon toimintaan liittyvä kohde, johon ilmailuliitto osoittaa avustuksen. Lisäksi jokainen mukana ollut kerho palkitaan diplomilla.
Huom: Jotta kerho voi saada palkinnon, täytyy sen ilmoittaa Ilmailuliitolle osallistumisestaan kampanjaan (alla kohta 2.).

Kerho – näin osallistut kampanjaan:

1. Rekisteröikää kerhollenne virallinen VeriRyhmä osoitteessa http://www.veripalvelu.fi/ryhmat. Kirjoittakaa lomakkeen lopussa olevaan lisätietokenttään ”Osallistumme Suomen Ilmailuliiton kampanjaan / SIL ”. Näin kerhonne VeriRyhmä yhdistetään Ilmailuliiton kampanjaan ja olette mukana kilpailussa.
  2. Ilmoittakaa kampanjaan osallistumisesta Ilmailuliitolle täyttämällä tämä lomake. Palkinnon saaminen edellyttää ilmoittautumista.
  3. Viestikää kampanjasta ja mahdollisista yhteisistä verenluovutuspäivistä omissa kanavissanne jäsenillenne, jotta mahdollisimman moni luovuttaisi.
  4. Käykää luovuttamassa verta porukalla tai yksitellen jossain veripalvelutoimistoista tai verenluovutustilaisuuksista. Kaikki aikavälillä 8.1.–31.10 tehdyt luovutukset lasketaan mukaan kampanjasaldoon, kunhan luovuttaja ilmoittaa luovuttaessaan organisaationne nimen.
  5. Käyttäkää sosiaalisessa mediassa aihetunnisteita: #lennähdäluovuttamaan #ilmailuliitto #ojennakätesi #veripalvelu #verenluovutus, jotta verenluovutushaaste leviää ja yhä useampi potilas saa apua.

Kysyttävää?
Veripalvelun maksuton infonumero neuvoo verenluovutusta koskevissa kysymyksissä arkisin klo 8–17. Soita: 0800 0 5801

Jos sinulla on kysyttävää #lennähdäluovuttamaan kampanjasta, Ilmailuliiton tiedottaja Hanna Laine auttaa: puh. 044 7034155, tiedotus@ilmailuliitto.fi

Jäsen – näin osallistut kampanjaan

1. Onko kerhollanne jo oma VeriRyhmä?  Jos kerholla ei ole omaa VeriRyhmää, kannattaa olla yhteydessä kerhon johtoon ja vaikka tarjoutua tekemään VeriRyhmä kerholle. Mikäli kerhosi ei jostain syystä osallistu kampanjaan ja luo omaa ryhmää, voit luovuttaa verta Ilmailuliiton VeriRyhmässä (nimi: Suomen Ilmailuliitto).
  2. Luovuttajaksi sopivuus kannattaa testata etukäteen osoitteessa www.sovinkoluovuttajaksi.fi. Myös verenluovuttajien maksuttomaan infopuhelimeen voi soittaa, jos jokin asia askarruttaa, p. 0800 0 5801.
  3. Katso Veripalvelun nettisivuilta, missä voit luovuttaa: https://www.veripalvelu.fi/verenluovutus/luovuta-verta/missa-luovutat Huomioithan mahdolliset lentotoiminnalle asetetut karenssiajat.
  4. Saat Veripalvelun nettisivulta yksityiskohtaiset ohjeet siitä, miten verenluovutuksessa toimitaan ja mitä siellä tapahtuu.
  5. Muista kertoa kerhosi nimi luovuttaessasi verta. Mikäli kerhosi ei jostain syystä osallistu kampanjaan ja luo omaa VeriRyhmää, voit luovuttaa verta Ilmailuliiton VeriRyhmässä: Suomen Ilmailuliitto.
  6. Jaa kokemuksesi!  Kerro kampanjasta myös kerholaisillesi ja käytä sosiaalisessa mediassa hashtageja: #lennähdäluovuttamaan #ilmailuliitto #ojennakätesi #veripalvelu #verenluovutus, jotta verenluovutushaaste leviää ja yhä useampi potilas saa apua.

Kysyttävää?

Pelastetaan yhdessä henkiä! #lennähdäluovuttamaan