20.07.2018 Uutiset

Suomelle kultaa taistelulennokeissa

Suomen joukkue saavutti ykkössijan Ranskassa käydyissä Siimaohjattujen lennokkien MM-kilpailuissa taistelulennokkien luokassa (F2D) . Lisäksi Suomen joukkueen Timo Forss sai henkilökohtaisen MM-hopeamitalin. Kilpailut käytiin Ranskassa 14.-19.7.

20.07.2018 Uutiset

Kaikkien ilmailulajien SM-kilpailut 2019 haettavana

Ilmailuliiton juhlavuoden SM-kilpailujen järjestämisoikeudet ovat haettavissa. Kirjallisten hakemusten tulee olla Ilmailuliiton yleisten SM-kisasääntöjen mukaisesti liiton toimistolla viimeistään 30. syyskuuta 2018.

19.07.2018 Uutiset

Vuoden rakentajaksi valittiin Arto Laaninen

Vuoden 2018 Experimental-rakentajakilpailu pidettiin Kuhmo Fly In tapahtuman yhteydessä. Vuoden 2018 rakentajaksi valitiin Arto Laaninen ja vuoden 2018 experimental koneeksi R-80 Tiger Moth OH-XMO.

12.07.2018 Uutiset

Liiton toimiston uudet palveluajat

Liiton toimisto otti käyttöön uudet palveluajat. Uudistuksella  muun muassa keskitetään puhelinpalvelut tiettyihin ajankohtiin.

09.07.2018 Tiedotteet

Harrasteilmailun koulutuksen kausikortit palautettava

Suomen Ilmailuliitto esittää, että Finavia kumoaisi päätöksensä poistaa kausikorttijärjestelmä harrasteilmailun lupakirjoihin tähtäävältä ammattimaiselta koulutustoiminnalta.

19.06.2018 Uutiset

Poikkeuksellisen hyvät kelit suosivat purjelennon suomenmestaruuskilpailuja

Kimmo Pulkki laskeutumassa

Lopella Räyskälän Ilmailukeskuksessa järjestettiin 9.-16.6. Suomenmestaruuskilpailut kaikissa purjelennon luokissa. Samalla lennettiin myös kansainväliset Räyskälä Masters-kilpailut. Kilpailujen 45:stä konekunnasta peräti 7 oli saapunut ulkomailta nauttimaan Räyskälän Ilmailukeskuksen loistavista olosuhteista ja taitavasti …