Purjelentopäivä 2022 – Kerhojen avointen ovien päivä

Haluatko tutustua purjelentoon? Pohjoismaista purjelentopäivää vietetään 13.8. Silloin useat  lentokerhot järjestävät avointenovien päivän, jolloin voi käydä tutustumassa kalustoon, lentopaikkaan, lentokerhoon ja kokeilla purjelentoa! Lennätykset ovat maksullisia ja ne järjestetään säävarauksella. …

01-08-2022

Organisaatio

Suomen Ilmailuliitto ry (SIL) on urheilu- ja harrasteilmailun valtakunnallinen keskusjärjestö Suomessa. Liitto on perustettu vuonna 1919.  Ilmailuliiton toimintaa ohjaa vuonna 2021 päivitetty strategia.

Liity jäseneksi

Unelmoitko lentämisestä? Ihmisen ikiaikainen unelma lentämisestä on helppo toteuttaa: Urheilu- ja harrasteilmailulajien monipuolisesta valikoimasta voi jokainen yläilmoista kiinnostunut valita sopivan vaihtoehdon.

Jäsenedut

Ilmailuliiton jäsenet ovat oikeutettuja jäsenetuihin, joita ovat mm. ILMAILU-lehti, Ilmailijan tapaturmavakuutus ja toiminnan vastuuvakutus kerhoille.

Jäsenkerhot

Ilmailua harrastetaan ilmailukerhoissa.  Ilmailuliitolla on yli 200 jäsenkerhoa melko tasaisesti ympäri Suomea, Hangosta Ivaloon ja Vaasasta Joensuuhun.

Kerhoille

Suomen Ilmailuliiton tehtävä on tukea kerhoja ja taata niiden toiminnalle riittävät puitteet. Liitto tarjoaakin kerhoille erilaisia jäsenpalveluita ja -etuja.

Edunvalvonta

Suomen Ilmailuliitto turvaa harrasteilmailun toimintaedellytyksiä

Kilpaurheilu

Ilmailun eri lajeissa kisataan kansainvälisissä arvokilpailuissa, SM-kilpailuissa, Suomen Cup -sarjassa ja erilaisissa kansallisissa kilpailuissa.

Yhdenvertaisuus

Ilmailuliiton yhdenvertaisuustoimenpiteillä vahvistetaan yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa liitto-, kerho- ja jäsentasolla.