Traficom tiedottaa alkuvuoden lentoturvallisuudesta

Traficom julkaisi 18.5. turvallisuustiedotteen. Sen aiheina on muun muassa alkuvuoden turvallisuustilanne, Ukrainan kriisin vaikutukset lentoturvallisuuteen, Lentoon!-lentoturvallisuusseminaari 28.5., Malmin siirtymän vaikutus muiden lentopaikkojen toimintaan, toiminta sallivilla UAS-vyöhykkeillä, EASA:n vinkit turvalliseen lentokauteen, …

20-05-2022

Organisaatio

Suomen Ilmailuliitto ry (SIL) on urheilu- ja harrasteilmailun valtakunnallinen keskusjärjestö Suomessa. Liitto on perustettu vuonna 1919.  Ilmailuliiton toimintaa ohjaa vuonna 2021 päivitetty strategia.

Liity jäseneksi

Unelmoitko lentämisestä? Ihmisen ikiaikainen unelma lentämisestä on helppo toteuttaa: Urheilu- ja harrasteilmailulajien monipuolisesta valikoimasta voi jokainen yläilmoista kiinnostunut valita sopivan vaihtoehdon.

Jäsenedut

Ilmailuliiton jäsenet ovat oikeutettuja jäsenetuihin, joita ovat mm. ILMAILU-lehti, Ilmailijan tapaturmavakuutus ja toiminnan vastuuvakutus kerhoille.

Jäsenkerhot

Ilmailua harrastetaan ilmailukerhoissa.  Ilmailuliitolla on yli 200 jäsenkerhoa melko tasaisesti ympäri Suomea, Hangosta Ivaloon ja Vaasasta Joensuuhun.

Kerhoille

Suomen Ilmailuliiton tehtävä on tukea kerhoja ja taata niiden toiminnalle riittävät puitteet. Liitto tarjoaakin kerhoille erilaisia jäsenpalveluita ja -etuja.

Edunvalvonta

Suomen Ilmailuliitto turvaa harrasteilmailun toimintaedellytyksiä

Kilpaurheilu

Ilmailun eri lajeissa kisataan kansainvälisissä arvokilpailuissa, SM-kilpailuissa, Suomen Cup -sarjassa ja erilaisissa kansallisissa kilpailuissa.

Yhdenvertaisuus

Ilmailuliiton yhdenvertaisuustoimenpiteillä vahvistetaan yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa liitto-, kerho- ja jäsentasolla.