Päälentonäytös lensi historiasta nykypäivän kautta tulevaisuuteen

Suomen Ilmailuliiton päälentonäytös tutustutti ilmailun ystävät ilmailun historiaan, nykypäivään ja tulevaisuuteen. Noin 10 000 kävijää viihtyi Seinäjoen lentokentällä kaksipäiväisessä Seinäjoki International Airshow’ssa 10.–11. kesäkuuta.

11-06-2017

Liitto

Suomen Ilmailuliitto ry (SIL) on urheilu- ja harrasteilmailun valtakunnallinen keskusjärjestö Suomessa. Liitto on perustettu vuonna 1919.

Liity jäseneksi

Unelmoitko lentämisestä? Ihmisen ikiaikainen unelma lentämisestä on helppo toteuttaa: Urheilu- ja harrasteilmailulajien monipuolisesta valikoimasta voi jokainen yläilmoista kiinnostunut valita sopivan vaihtoehdon.

Jäsenedut

Ilmailuliiton jäsenet ovat oikeutettuja jäsenetuihin, joita ovat mm. ILMAILU-lehti, Ilmailijan tapaturmavakuutus ja toiminnan vastuuvakutus kerhoille.

Jäsenkerhot

Ilmailua harrastetaan ilmailukerhoissa.  Ilmailuliitolla on yli 200 jäsenkerhoa melko tasaisesti ympäri Suomea, Hangosta Ivaloon ja Vaasasta Joensuuhun.

Kerhoille

Suomen Ilmailuliiton tehtävä on tukea kerhoja ja taata niiden toiminnalle riittävät puitteet. Liitto tarjoaakin kerhoille erilaisia jäsenpalveluita ja -etuja.

Edunvalvonta

Suomen Ilmailuliitto turvaa harrasteilmailun toimintaedellytyksiä

Kilpaurheilu

Ilmailun eri lajeissa kisataan kansainvälisissä arvokilpailuissa, SM-kilpailuissa, Suomen Cup -sarjassa ja erilaisissa kansallisissa kilpailuissa.  Liiton huippu-urheilun perustan muodostavat eri lajien kansallisiin ja kansainvälisiin kilpailuihin osallistuvat joukkueet ja edustusurheilijat. FAI:n arvokilpailujen (MM, EM, World …

Yhdenvertaisuus

Ilmailuliiton yhdenvertaisuustoimenpiteillä vahvistetaan yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa liitto-, kerho- ja jäsentasolla.