FAI F9U Drone Racing World Cup käynnistyi näyttävästi Suomessa

lauantai 16.03.2019
TEKSTI Ari-Pekka Repo
KUVAT Jussi Kirmanen

Tämän vuoden FAI F9U Drone Racing World Cup käynnistyi näyttävästi Suomesta. Kauden ensimmäinen kisa järjestettiin Oulussa, Ouluhallissa. Kisaan osallistui 39 kisaajaa yhteensä kahdeksasta maasta. Tapahtuman järjesti BusinessOulu, kisatoiminnasta vastasi FPV Finland ry.

Kisa oli kovatasoinen, suuri osa osallistujista oli mukana myös viime vuoden maailmanmestaruuskisojen finaalikamppailuissa. Tällä kertaa voitto meni Latviaan, kun tiukassa finaalissa Tomass “ToPe” Petersson jätti taakseen Norjan Even “Snowyeti” Braaten:in ja Ruotsin Glen “SwEnglish” Bales:n. Tanskan Dane “DANE” Grace joutui tyytymään neljänteen tilaan osuttuaan finaalissa porttiin. Suomalaisten paras sijoitus oli Aleksi “Aleksi15” Rastaan 7. sija. Parhaasta suomalaissijoituksesta käytiin tiukka kamppailu pudotusvaiheessa ja niukasti Aleksin taakse jäi Nikolass “gm” Widell, ottaen kokonaiskisassa 8. sijan.

Maailmancup pisteiden lisäksi kisassa jaettin myös Suomi Cup:n pisteitä, ja Suomi Cup jatkuu tänä vuonna kesän koittaessa ainakin neljällä eri paikkakunnalla.”

Tulevat kisat:

1.6. Lahti