12.03.2024 Uutiset

Saara Nelimarkka ja Aino Isotalo voittivat piirustuskilpailussa omat sarjansa

Saara Nelimarkka voitti 10-13-vuotiaiden sarjan. Kuvassa on yksityiskohta piirustuksesta.

Ilmailuliitto valitsi piirustuskilpailun voittajat ja lähetti parhaat piirustukset kansainvälisen Ilmailuliiton FAI:n piirustuskilpailuun. Suomen osakilpailuun lähetettiin 49 piirustusta. Piirustuksia tuli kilpailun kolmesta sarjasta kahteen, 10—13-vuotiaiden ja 6—9-vuotiaiden sarjaan.

Tämän vuonna kilpailun teema oli ilmaurheilu rauhanomaisen maailman puolesta. Urheilu yhdistää ihmisiä ja vahvistaa ihmisten välisiä myönteisiä suhteita.

Vanhempien sarjan voitti vaasalainen Saara Nelimarkka oivaltavalla piirustuksellaan, jossa  laskuvarjohyppääjät putoavat maiden lipuista tehdyillä laskuvarjoilla avaruudesta Maapalloa kohti. Samassa sarjassa toiseksi sijoittui vaasalainen Kerttu Tornikoski myöskin laskuvarjoaiheisella piirustuksella.  Piirustuksen hehkuva värimaailma sai liiton toimiston henkilökunnasta koostuvan raadin kiitokset. Kolmanneksi sijoittui pihtiputaalaisen  Inna Kinnusen kuumailmapalloaiheinen teos, joka ulottui avaruudesta ilmakehän kautta maahan saakka.

Nuorempien sarjan voitti Aino Isotalo Vaasasta. Raatia miellytti kuvan värimaailma ja ihmiset. Toiseksi sijoittui Lilja Losoi Sastamalasta. Hänen piirustuksessaan iloiset ihmiset lentävät kuumailmapallolla. Kolmanneksi sijoittui Aura Hämäläinen Saarijärveltä ilmailun monia mahdollisuuksia kuvaavalla piirustuksellaan.

Ilmailuliitto ilmoittaa voittajille henkilökohtaisesti ja postittaa heille palkinnot ja kunniakirjat.

10—13-vuotiaiden sarja

1.