21.12.2022 Uutiset

Hanna Lydén Ilmailuliiton koulutus- ja kehityspäälliköksi

Hanna Lydén

Ilmailuliiton uusi koulutus- ja kehityspäällikkö Hanna Lydén aloittaa työt 1.1.2023. Tehtävä on uusi, ja Lydén tulee vastaamaan koulutusasioista konsernitasolla eli sekä Ilmailuliitossa että Urheiluilmailuopistossa.

–Kehitän Ilmailuliiton kaikkien lajien koulutusta. Teen esimerkiksi lajitoimikuntien kanssa yhteistyötä. Koulutuksen kehittämisessä tärkeässä roolissa on myös uusi koulutustoimikunta, joka toimii koulutuspäällikön tukena ja joka muodostuu eri ilmailulajien substanssiosaajista. Kartoitan eri lajien koulutustarpeita ja sitä, miten liitto voisi tukea lajitoimikuntia ja kerhoja koulutuksessa. Tarpeen mukaan voidaan järjestää järjestötason koulutuksia, esimerkiksi taloushallinto kurssi kuuluu tähän teemaan, Hanna Lydén kertoo.

Hanna Lydén on koulutukseltaan sekä kauppatieteiden että kasvatustieteiden maisteri. Tällä hetkellä hän opiskelee opettajan pedagogisia opintoja työn ohessa. Lydénin laji on laskuvarjourheilu.