19.11.2022 Tiedotteet

Hallituksen päätöksiä 12.11.2022

Ilmailuliiton hallituksen kokouksessa 12.11.2022 hallitus mm:

merkitsi tiedoksi, että:

• Experimental- ja ultrakevyttoimikunta (EUT) on lähettänyt kansallisia medikaaleja koskevan lausunnon Ilmailuliiton hallitukselle 25.10.2022.
  • SIL Pulja järjestetään lauantaina 26.11. klo 11-13 Teams / Kuhmon lentokenttä. Aiheena ilmailutapahtumien järjestelyt.
  • Tmj Latikka on 2.11.2022 osallistunut Urheilugaala 2023 Taustavoima Teams-infoon.
  • Vpj Kokkonen on osallistunut 5.-6.11.2022 Laskuvarjotoimikunnan järjestämään laskuvarjolajin kerhopomopalaveriin organisoijana ja esiintyjänä. http://laskuvarjotoimikunta.ilmailuliitto.fi/2022/11/08/kerhopomopalaverissa-keskusteltiin-materiaalit-jaossa/

Lisäksi hallitus teki mm. seuraavat päätökset:

Hallitus päätti, että Suomen Ilmailuliitto osallistuu Ukrainan FAI-jäsenmaksun maksamiseen. Ukraina ei ole pystynyt maksamaan jäsenmaksuaan FAI:lle (vuonna 2021 Ukrainan jäsenmaksu on ollut 7 854 CHF). Kanada on tehnyt FAI:n yleiskokouksessa ehdotuksen muille FAI:n jäsenille Ukrainan jäsenmaksun maksamisesta Ukrainan puolesta. Suomi on yleiskokouksessa kannattanut Kanadan tekemää aloitetta.

Hallitus päätti, että liidintoimikunnan vuoden 2022 käyttövaroista voidaan liidintoimikunnan esityksen mukaisesti maksaa tukea enintään 500 euroa Oulun Icaros Team ry:lle sen järjestämän Yötön yö -lentotapahtuman tappioiden kattamiseen.

Hallitus merkitsi talousseurannan tiedoksi.

Hallitus merkitsi tiedoksi Suomen Urheiluilmailuopisto Oy:n taloustilanteen ja operatiivisen katsauksen.

Hallitus merkitsi tiedoksi Suomen Ilmailunäytös Oy:n taloustilanteen ja operatiivisen katsauksen.

Hallitus merkitsi tiedoksi liiton taloustilanteen.

Hallitus päätti osakkeenomistajien päätöksenä yhtiökokousta pitämättä valita Suomen Ilmailunäytös Oy:n hallituksen jäseneksi Mikke Hernetkosken.