09.11.2022 Uutiset

Nuutti Luukkonen asettui ehdolle Ilmailuliiton hallitukseen

Nuutti Luukkonen asettui ehdokkaaksi Suomen Ilmailuliitto ry:n hallitukseen. Hän on 25-vuotias ansiolentäjä ja valtiotieteiden ylioppilas Helsingistä. Luukkonen haluaa edistää Ilmailuliiton hallituksessa ilmailun nuorisotyötä ja kehittää selkeämpiä tukimalleja nuorten toimintaan.  Luukkosen ilmailualan opinnot ja lentokokemus antavat työkalut myös edunvalvontakysymysten käsittelyyn.

Luukkonen aloitti Suomen Ilmailuopiston liikennelentäjäkoulutuksen SI035-kurssin tammikuussa 2020 ja kesästä 2022 hänellä on ollut CPL-lupakirja. Luukkonen hakee lentotyötä.

Luukkonen innostui ilmailusta 14-vuotiaana lentosimulaattorien myötä. Hän aloitti purjelentokurssin vuonna 2012 ja osallistui vuonna 2014 ensimmäisen kerran nuorten SM-kilpailuihin. Hän mainitsee viime vuosien onnistumisinaan ensimmäisen Suomessa vakioluokan purjekoneella lennetyn 1000 kilometrin matkalennon ja SM-hopean vuonna 2020.

Luukkonen oli mukana ilmapartiotoiminnan aloittamisen suunnittelussa ja on ollut 13.1.2015 alkaen Malmin Tuulenkävijöiden hallituksessa. Lippukunnanjohtajana hän oli vuonna 2019. Malmin Tuulenkävijät on kasvanut aktiiviseksi ilmapartiolippukunnaksi ja uusia  ilmapartiolippukuntia on perustettu Raumalle ja Nummelaan.

Syyskokoustiedot löytyvät verkkosivuilta

Ilmailuliiton verkkosivuille kootaan kaikki sääntömääräisen syyskokouksen 2022 tiedot. Ilmailuliiton syyskokous järjestetään 12.11.2022. Hallitukseen ehdolle asettuvien itse itsestään tekemät esittelyt julkaistaan sivuilla ilmestymisjärjestyksessä. Liiton viestintäpäällikkö tiivistää näistä esittelyistä uutiset liiton verkkosivuille. Esitykset ehdokkaista tehtiin liittoon 29.10. mennessä. Ehdokkaiksi haluavien tuli toimittaa esittelyt Ilmailuliittoon 29.10. mennessä. Syyskokous päättää lajitoimikuntien puheenjohtajista ja varapuheenjohtajista; näidenkin ehdokkaiden nimet näkee syyskokouksen ehdokkaat-sivulta. Kokouksessa käsitellään myös aloitteita.