28.04.2022 Tiedotteet

Hallituksen päätöksiä 21.4.2022

Ilmailuliiton hallituksen kokouksessa 21.4.2022 hallitus mm:

merkitsi tiedoksi, että:

• FAI:n hallitus on 5.4.2022 lähettänyt jäsenille FAI:n hallituksen kokousten 18.1.2022 ja 15.2.2022 pöytäkirjat.
  • Tapio Kimanen on 6.4.2022 lähettänyt matkaraportin 25.–26.3.2022 Backnangissa, Saksassa järjestetystä Lentoturvallisuuskurssi purjelentokerhon johdolle ja lennonopettajille -koulutuksesta.
  • Tmj Latikka on 6.4.2022 osallistunut Olympiakomitean jäsenasiainfoon.
  • FAI:n kunniapuheenjohtaja ja aikaisempi puheenjohtaja Bob Henderson on 4.4.2022 lähettänyt FAI:n jäsenille tiedoksi FAI:lle lähettämänsä vaatimuksen, jonka mukaan FAI:n ei tule hyväksyä eikä tunnustaa Venäjän osallistumista kansainväliseen ilmaurheiluun eikä ilmailussa tehtyjä ennätyksiä ennen kuin Venäjän joukot ovat vetäytyneet heidän rajojensa taakse ja ukrainalaisille on annettu korvaukset.
  • Sulkapalloliitto on 6.4.2022 lähettänyt Olympiakomitean jäsenille avoimen kirjeen ”Myös hiljaisuus on kannanotto”.
  • Mika Mutru on edustanut Ilmailuliittoa EAS:n vuosikokouksessa 9.4.2022.
  • Ilmailuliiton toimisto- ja jäsensihteeriksi on valittu Linda Salminen. Salminen on aloittanut työn 29.3.2022.
  • Tjm Latikka on tavannut Räyskälä-Säätiön uuden toiminnanjohtajan Anu Vahteriston Pilvilinnassa 25.3.2022.
  • EU on kieltänyt ilmailun henkilöiltä, joilla on Venäjän passi (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/PDF/?uri=CELEX:32022R0334&from=EN; CELEX_32022R0334_FI_TXT).
  • Helsingin pormestari Vartiainen on todennut haastattelussaan, että pääkaupunkiseudulla on paikka pienlentokentälle.
  • Vpj Kokkonen osallistui 2.4.2022 laskuvarjotoimikunnan järjestämään valmennusseminaariin Föönissä, Helsingissä. Tapahtumassa oli Föönissä ja etänä yhteensä lähes kolmekymmentä osallistujaa.

Lisäksi hallitus teki mm. seuraavat päätökset:

Hallitus päätti nimetä Anssi Soilan Suomen Ilmailuliiton tukisäätiön hallitukseen seuraavalle kaksivuotiskaudelle.

Hallitus päätti irtisanoa Suomen Urheiluilmailuopisto Oy:n 30.9.2008 tehdyn osakassopimuksen päättymään kahden (2) kuukauden kuluttua tästä päätöksestä.

Hallitus päätti, että toiminnanjohtaja Latikka toimii Suomen Urheiluilmailuopisto Oy:n yhtiökokousedustajana yhtiön ylimääräisessä yhtiökokouksessa. Opiston hallituksen jäseniksi esitetään järjestyksessä 1. Sampsa Jyrkynen ja 2. Timo Hyvönen.

Hallitus merkitsi tiedoksi Suomen Ilmailunäytös Oy:n taloustilanteen ja operatiivisen katsauksen.

Hallitus merkitsi tiedoksi liiton taloustilanteen.

Hallitus nimitti toiminnanjohtajan varahenkilöksi viestintäpäällikkö Kirsi Seppälän ja valtuutti varahenkilön kirjoittamaan liiton nimen (nimenkirjoitusoikeus) toiminnanjohtajan ollessa estynyt hoitamasta tehtäväänsä.

Hallitus päätti kokoontua seuraavan kerran 9.6.2022.