11.11.2021 Uutiset

FAI palkitsi Kimmo Paularannan – katso virtuaalinen palkintoseminaari

FAI palkitsi Kimmo Paularannan Paul Tissandier -diplomilla. Palkinto julkistettiin FAI:n yleiskokouksen yhteydessä pidettävässä virtuaalisessa palkintoseremoniassa 9.11.2021. Palkintojenjakotilaisuuden voi katsoa FAI:n kanavalta YouTubessa .

FAI voi palkita Paul Tissandier -diplomilla kansallisen lajiliiton hakemuksesta henkilöitä, jotka ovat omalla työllään, aloitteellisuudellaan ja omistautumisellaan edistäneet urheiluilmailua.

Kimmo Paularanta

Kimmo Paularanta on työskennellyt Ilmailuliiton laskuvarjotoimikunnassa vuosina 2004–2007 ja vuodesta 2018 tähän päivään. Hän on toiminut suomalaisten laskuvarjokerhojen termiikkitarkastajana 2005–2010.

Paularanta on vuodesta 2008 lähtien analysoinut Suomen laskuvarjolajin poikkeamia käyttämällä poikkeamaraportteja.  Hän on vuosittain esittänyt laskuvarjourheilijoiden yleisessä vuosittaisessa seminaarissa Turpaboogieissa yksityiskohtaiset yhteenvedot tekemistään analyyseistä.

Paularanta täyttää myös vuosittaisen FAI:n laskuvarjokomitean ISC:n (Safety Survey Inquiry) kyselylomakkeen. Suomalaiset ovat olleet mukana ISC:n turvallisuuskomitean tilastointityössä vuodesta 1963. Paularanta on toiminut kouluttajana vuodesta 1999 ja kouluttanut laskuvarjohyppymestareita vuodesta 2004. Laskuvarjohyppäämisen hän aloitti vuonna 1990.

Paularannalla on pitkäkestoinen ja erittäin tärkeä rooli suomalaisen laskuvarjourheilun turvallisuuden ja koulutuksen sekä kouluttajakoulutuksen kehittämisessä