01.11.2021 Tiedotteet

Ilmailuliiton syyskokoukseen jäi valittavaksi yksi hallituspaikka; lajitoimikuntien vastuuhenkilöitä tarvitaan lisää

Ilmailuliiton sääntöjen mukaisessa määräajassa tuli yksi esitys hallituksen puheenjohtajaksi ja kaksi esitystä hallituksen jäseniksi. Näin ollen syyskokouksessa valitaan ilman vaalia puheenjohtajaksi Timo Hyvönen ja hallituksen jäseniksi Hannu Hirsimäki ja Janne VasamaSääntöjen mukaan esitykset liiton hallituksen puheenjohtajan ja muiden jäsenten vaaleihin tulee tehdä viimeistään 14 päivää ennen liiton kokousta.

Syyskokouksessa järjestetään vaali yhdestä avoinna olevasta hallituksen jäsenen paikasta. Esitykset tehdään liiton syyskokouksessa. Ilmailuliitto toivoo, että hallituksen jäseneksi haluavat lähettäisivät tiedon ehdokkuudestaan ja esittelytekstin itsestään Ilmailuliiton toimistoon mahdollisimman pian. Ehdokkaiden esittelyt julkaistaan liiton internet-sivuilla. Näin edistetään avoimuutta ja demokratiaa, sillä jäsenyhdistyksissä voidaan keskustella ehdokkaista ennen syyskokousta. Jäsenyhdistysten lähettämät viralliset kokousedustajat tekevät päättävät valinnasta vaalilla syyskokouksessa.

Lajitoimikuntiin tarvitaan ehdokkaita

Syyskokouksessa valitaan myös lajitoimikunnat. Tällä hetkellä liiton tiedossa on ehdokkaita vain lennokkitoimikuntaan. Lennokkitoimikunnan puheenjohtajaehdokkaita on kaksi, joten puheenjohtaja valitaan vaalilla syyskokouksessa.

Ilmailuliitto toivoo, että muiden lajitoimikuntien puheenjohtaja- ja varapuheenjohtajaehdokkaat lähettävät liiton toimistoon mahdollisimman pian tiedon ehdokkuudestaan ja esittelytekstinsä. Esittelyt julkaistaan liiton verkkosivuilla.