14.10.2021 Tiedotteet

Hallituksen päätöksiä 2.10.2021

Ilmailuliiton hallituksen kokouksessa 2.10.2021 hallitus mm:

merkitsi tiedoksi, että:

• Hj Tervonen on 29.9.2021 osallistunut Ladec Oy:n ja Asikkalan kunnan järjestämään Lahti-Vesivehmaan lentokentän strategiakokoukseen.
  • Ilmailuliitto on 30.9.2021 jättänyt kunnallisvalituksen Helsingin hallinto-oikeudelle Helsingin kaupungin Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen § 387 takia.
  • Pj Hyvönen ja tmj Latikka ovat tavanneet Porvoon kaupunginjohtaja Jukka-Pekka Ujulan, apulaiskaupunginjohtaja Fredrick von Shoultzin ja (etänä) yleiskaavapäällikkö Maija-Riitta Kontion Porvoon kaupungintalolla 28.9.2021.
  • Pj Hyvönen osallistui 18.9.2021 Hyvinkäällä kolmen kerhon maaliinlaskukilpailuihin ja esitteli liiton ajankohtaisia asioita kerhojen edustajille.
  • Pj Hyvönen osallistui 18.9.2021 Oripäässä urheilutaitolentäjien syystapahtumaan ja Pitt’s Special OH-XPA 50 vuotisjuhlaan. Hän luovutti Raimo Nikkaselle SIL kerhomitalin muistoksi tapahtumasta.
  • Pj Hyvönen osallistui 19.9.2021 F5J-päätöskilpailuun Savikon lentokentällä.

Lisäksi hallitus teki mm. seuraavat päätökset:

Hallitus päätti, että liiton kevätkokous järjestetään la 19.3.2022, syyskokous järjestään la 12.11.2022, Avainhenkilöpäivät järjestään 1.–2.10.2022 ja Pulja 2.4.2022. Pulja on Ilmailuliiton jäsenkerhojen vastuuhenkilöille tarkoitettu uusi koulutus- ja keskustelutilaisuus, jolla pyritään parantamaan liiton ja sen jäsenyhdistysten keskinäistä toimintaa.

Hallitus merkitsi tiedoksi Suomen Urheiluilmailuopiston taloustilanteen ja operatiivisen katsauksen.

Hallitus merkitsi tiedoksi Suomen Ilmailunäytös Oy:n taloustilanteen ja operatiivisen katsauksen.

Hallitus merkitsi tiedoksi liiton taloustilanteen.

Hallitus päätti, että liitto valmistelee Traficomille esityksen, jolla pyritään siihen, että UPL-lupakirjalentäjille riittäisi jatkossa ns. ajokorttiterveysvaatimus.

Hallitus päättää kokoontua seuraavan kerran 21.10.2021.