06.09.2021 Tiedotteet

Purjelennon maaliinlaskun Suomen mestarit selvillä

Purjelennon maaliinlaskun  Suomen mestaruuden henkilökohtaisessa kilpailussa voitti Antti Taimioja, toiseksi tuli Riku Rissanen ja kolmanneksi Pekka Hänninen. Kilpailut järjesti Sodankylän Ilmailukerho ry, ja kilpailunjohtajan toimi Sauli Salmela.

Henkilökohtaisen kilpailun kaikki tulokset

Joukkuekilpailun voitti joukkue nimeltä THT. Siinä lensivät Antti Taimioja, Pekka Hänninen ja Kimmo Tihula. Toiseksi tuli joukkue nimeltä IIK/KILY, jossa jäseninä olivat Matti Keränen, Kari Hammaren ja Hannu Koho. Kolmannen sijan joukkuekilpailussa saavutti HRC Junior Team eli Riku Rissanen, Jarmo Forssten ja Mika Mutru.

Joukkuekilpailun kaikki tulokset

Sodankylän lentokentällä järjestettyihin purjelennon maaliin laskun SM-kilpailuihin osallistui 16 lentäjää. Joukkuekilpailuun osallistui viisi, kolmihenkistä joukkuetta. Kilpailupäivän sää oli puolipilvinen ja kilpailun olosuhteet koko kilpailun aikana eivät
merkittävästi vaihdelleet. Kilpailu ratkaistiin kahden laskusuorituksen yhteistuloksella. Tiukkojen mittausten ja arviointien jälkeen sijoitukset määräytyivät erinomaisen hyvässä ilmailuhengessä. Kilpailun yhteydessä tehtiin yksi protesti ja se johti videotarkastuksen jälkeen muutokseen alkuperäisiin tuloksiin.