24.08.2021 Uutiset

Laskuvarjourheilijat tekivät kaksi Suomen ennätystä

Kahdeksan hyppääjää on telakoitunut toisiinsa yhdeksän hyppääjän kolmen pisteen ennätyksessä. Yhdeksäs hyppääjä on lähestymässä kuviota kolmannella pisteellä. Kaksi edellistä kuviota purettiin siten, että viisi hyppääjää muutti lentämällä paikkaansa kuviossa.

Hämeen Laskuvarjourheilijoista ja Jyväskylän Laskuvarjokerhon hyppääjistä koostunut ryhmä teki 22.8.2021 Immolassa kaksi Suomen ennätystä kupukuviohyppyjen sekvenssisarjassa.

Immolassa tehtiin ensin kahden pisteen 9-way (edellinen ennätys oli kahden pisteen 6-way) ja toisena ennätyksenä kolmen pisteen 9-way (edellinen ennätys kolmen pisteen 8-way).

Suomen ennätyksiä olivat hyppäämässä Hämeen Laskuvarjourheilijoiden Pasi Pirttikoski, Heikki Kammonen, Markus Rytömaa, Jari Lehti, Lauri Rantaniemi, Marko Paukkunen ja Matti Pirttikoski sekä Jyväskylän Laskuvarjokerhon Jukka Rönkkö ja Salla Kalsi. Ennätyshypyt organisoi Pasi Pirttikoski joka samalla toimi muodostelmien pilottina eli ylimmäisenä hyppääjänä.

Kuvat: Arla von Konow