07.11.2020 Tiedotteet

Lindberg, Kokkonen ja Tervonen Ilmailuliiton hallitukseen

Ilmailuliiton syyskokous valitsi 7.11. uudet jäsenet erovuoroisten tilalle. Ehdokkaita oli enemmän kuin paikkoja, joten henkilöt valittiin äänestyksellä. Liiton hallitukseen valittiin Jarmo Lindberg (1846 ääntä), Timo Kokkonen (1629) ja Mikko Tervonen (1301).

Loput äänistä jakautuivat seuraavasti: Kari Kemppi (689), Aapo Korjula (581) ja Peter Tähtinen (46).  Lisäksi hallituksessa jatkavat puheenjohtaja Timo Hyvönen, Mari Lehtonen, Janne Vasama ja Markus Sinervä.

– Ilmailuliiton hallitukseen oli ehdolla useita hyviä ehdokkaita. Erityisen iloinen olen kunniajäsenemme Jarmo Lindbergin lähtemisestä mukaan Ilmailuliiton toimintaan. Lindberg on uusi voimavara liiton hallituksessa, joka on muun muassa aloittanut strategiatyön muuttuvassa ilmailuympäristössä, liiton puheenjohtaja Timo Hyvönen sanoo.

Suomen Ilmailuliiton strateginen tavoite on olla harraste- ja yleisilmailun kansallisesti tärkein keskusjärjestö. Hyvönen näkee strategisina painopisteinä liiton yhteiskunnallisen aseman vahvistamisen, miehittämättömän ilmailun, ympäristöasiat ja valtion aloittaman hankkeen lentopaikkojen hyödyntämisestä Finavian verkoston ulkopuolella. Liitto haluaa varmistaa  jäsenille tärkeiden toimintapaikkojen kehittymisen.

Syyskokous vahvisti lajitoimikunnat

Syyskokous vahvisti, että vuonna 2021 toimivat samat lajitoimikunnat kuin tänäkin vuonna. Toimikunnat ja niiden puheenjohtajat ovat:

Dronetoimikunta  Ari-Pekka Repo

Experimental- ja ultratoimikunta Jorma Sucksdorff

Ilmapallotoimikunta Max Sevelius

Laskuvarjotoimikunta Timo Kokkonen

Lennokkitoimikunta Petri Kantola

Liidintoimikunta Sami Pitkäkoski

Moottorilentotoimikunta Jyri Mattila

Purjelentotoimikunta Antti Koskiniemi

Etäkokous lisättiin sääntöihin

Syyskokous käsitteli keskusteluitta muut esityslistalla olleet asiat, muun muassa toimintasuunnitelman ja talousarvion. Sääntömuutos hyväksyttiin, ja näin ollen jatkossa, myös korona-ajan jälkeen liitto voi järjestää etäkokouksia.