27.07.2020 Uutiset

Kontio voitti taitolennon SM-kilpailuiden Power Advanced -luokan

Glider -Sportsman (IAC) -luokan voitti Mikhail Troshin (kuvassa oikealla) SZD.59 Aerolla pistein 1602,63 (73,515 %). Toiselle sijalle tuli Santeri Kemppi PIK-20D -koneella. Hänen pisteensä oli 1469,50 (67,408 %).

Sami Kontio voitti taitolennon Power Advanced -luokan Oripäässä 21.7. – 26.7. järjestetyissä Suomen mestaruuskilpailuissa. Haasteellisesta säästä huolimatta kilpailuiden kaikki luokat saatiin lennettyä.

Kilpailuihin osallistui 28 taitolentäjää; tällä kertaa mukana oli useampi ensikertalainenkin. Power Intermediate -luokan voitti Matti Henriksson, Power Sportsman -luokan Harri Janakka, Glider Advanced -luokan Jukka Pelto-aho Glider Intermediate -luokan Mika Laajalahti ja Glider Sportsman -luokan  Mikhail Troshin. Kaikki Tulokset

Kilpailuiden johtajana toimi Jyrki Viitasaari ja päätuomarina Hanna Räihä. Turvallisuudesta huolehti Ismo Aaltonen. Kilpailut avasi Ilmailuliiton puheenjohtaja Timo Hyvönen. Hän toivoi puheessaan tälle extreme-taitolajille laajaa näkyvyyttä ja että Suomen taitolentäjät kehittyvät kohti kansainvälistä unlimited-tasoa. Potentiaalia kilpailijajoukossa on hyvinkin.