07.05.2020 Tiedotteet

Liity Syrjinnästä vapaa alue -kampanjaan ja voita GoPro -kamera

Julistautuessaan syrjinnästä vapaaksi alueeksi kerho sitoutuu kohtelemaan kaikkia yhdenvertaisesti riippumatta henkilön sukupuolesta, iästä, etnisestä alkuperästä, uskonnosta tai vakaumuksesta, mielipiteestä, terveydentilasta, vammaisuudesta tai seksuaalisesta suuntautumisesta ja ottamaan kaikki ilmoitukset ja epäilykset syrjinnästä vakavasti.

Ilmoita (jari.lehti@ilmailuliitto.fi), jos kerhonne on jo julistautunut/päättänyt julistautua syrjinnästä vapaaksi alueeksi. Näin kerho osallistuu arvontaan. Liitto arpoo loppuvuodesta 2020 kaikkien mukana olevien jäsenkerhojensa kesken GoPro-kameran.

Lisätietoja syrjinnästä vapaa alue -kampanjasta.

Syrjinnästä vapaaksi alueeksi julistautuva organisaatio täyttää julistautumislomakkeen internetissä ja saa sitä vastaan Syrjinnästä vapaa alue -merkin, joka tulee laittaa näkyvälle paikalle organisaation tiloihin.

Kampanjan idea on tehdä sitoutuminen yhdenvertaisuuteen näkyväksi, sillä syrjinnän vastaiset ohjeet ja strategiat jäävät liian usein laatikoiden uumeniin. Syrjinnästä vapaaksi alueeksi julistautunut kerho antaa itsestään hyvän – valveutuneen toimijan – kuvan, mikä voi edesauttaa myös jäsenmäärän kasvua.

Apua kampanjan käynnistämiseen.
Luettelo mukana olevista tahoista

Kampanjan taustaorganisaatiot: Kampanjaa toteuttavat yhteistyössä oikeusministeriön kanssa Ihmisoikeusliitto ry., Nuorisoyhteistyö Allianssi, Seta ry., Suomen Monikulttuurinen Liikuntaliitto ry Fimu ry., Vammaisfoorumi ry.