28.02.2020 Tiedotteet

Hallituksen päätöksiä 27.2.2020

Ilmailuliiton hallituksen kokouksessa 27.2.2020 hallitus mm:

merkitsi tiedoksi, että:

• Traficom on järjestänyt purjelennon riskipajan nro 2 sidosryhmille 30.1.2020.
  • FAI:n puheenjohtaja Robert Henderson on lähettänyt ”Puheenjohtajan ajatuksia helmikuu 2020” kirjeen 8.2.2020.
  • Olympiakomitean hallitus on 4.2.2020 hyväksynyt urheiluyhteisön vastuullisuusohjelman. Urheiluyhteisön tavoitteena on vastuullinen liikunta ja urheilu. Vastuullisuusohjelman mukaan turvallisessa toimintaympäristössä kukaan ei koe kiusaamista, häirintää tai muuta epäasiallista käytöstä.  Vastuullisuusohjelma koostuu viidestä osa-alueesta: hyvä hallinto, turvallinen toimintaympäristö, yhdenvertaisuus ja tasa-arvo, ympäristö ja ilmasto sekä antidoping.
  • Pj Hyvönen ja tmj Latikka ovat tavanneet Ilmavoimien edustajia 14.2.2020.

Lisäksi hallitus teki mm. seuraavat päätökset:

Hallitus hyväksyi toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen esitettäväksi liiton kevätkokoukselle 21.3.2020.

Hallitus päätti liiton kevätkokouksen yhteydessä myönnettävistä kiertopalkinnoista.

Hallitus merkitsi tiedoksi pj Hyvösen raportoinnin lentopaikkakisan järjestämisestä.

Hallitus merkitsi tiedoksi, että merkitsee tiedoksi, että juhlavuoden Anna Unelmille Siivet -rahankeräys on päättynyt ja sen nettotuotto on luovutettu Porin Ilmailukerholle 30.1.2020.

Hallitus päätti, että perustetaan IT-asioiden ja -hankintojen vapaaehtoinen asiantuntijatyöryhmä Ilmailuliittoon.

Hallitus päätti, että Kuhmo Fly in -tapahtumaan 10.-12.7.2020 osallistuu pj Hyvönen ja Kymin ilmailupäivään 8.8.2020 pj Hyvönen ja tmj Latikka.

Hallitus merkitsi tiedoksi Suomen Urheiluilmailuopisto Oy:n taloustilanteen ja operatiivisen katsauksen.

Hallitus merkitsi tiedoksi Suomen Ilmailunäytös Oy:n taloustilanteen ja operatiivisen katsauksen.

Hallitus merkitsi tiedoksi liiton talousseurannan. Ilmailuliitto saa vuonna 2020 valtionavustuksena OKM:ltä 403.000 euroa.

Hallitus keskusteli uuden jäsenrekisterijärjestelmän tilanteesta.

Hallitus päätti kokoontua seuraavan kerran la 21.3.2020 klo 9:30 Hämeenkylän kartanossa, Vantaalla.