23.01.2020 Tiedotteet

Uuden jäsenrekisterin käyttöönotto viivästyy edelleen

Ilmailuliiton uuden jäsenrekisterin käyttöönotto viivästyy edelleen, koska järjestelmän toimittajalla on teknisiä ongelmia.  Ilmailuliitto pahoittelee jäsenrekisterin viivästymisestä ilmailijoille aiheutuvaa haittaa, ja edistää mahdollisuuksien mukaan jäsenrekisterin käyttöönoton nopeuttamista. Kun jäsenrekisterin uudistus valmistuu, työmäärä liitossa vähenee.

Selkeimmin jäsenrekisterin käyttöönoton viivästyminen näkyy ilmailijoille siinä, ettei vuodelle 2020 maksettu jäsenmaksu näy Cardu-jäsenkortilla eikä FAI-lisenssi päivity automaattisesti FAI:n tietokantoihin.

Kun jäsenrekisterin pankkiyhteydet saadaan toimintaan, avaamme jäsenille jäsenportaalin. Cardu-kortti ja FAI-kilpailulisenssit päivittyvät automaattisesti tietokantoihin pankkiyhteyden myötä. Portaalista pääsee tarkastelemaan omia tietoja ja olemassa olevia jäsenyyksiä, sekä tulostamaan itselleen jäsentodistuksen. Laskuvarjolisenssien uusimistoiminto pyritään saattamaan käyttöön viimeistään helmikuussa.

Jos tarvitset todistuksen liiton jäsenyydestä tai jäsenyyteen kuuluvien vakuutustesi voimassaolosta, tai kilpailu-, laskuvarjo- tai liidinlisenssin päivityksen ota yhteyttä liiton toimistoon sähköpostitse sil@ilmailuliitto.fi. Jäsensihteeri voi päivittää Cardu-korttisi ja FAI-kilpailulisenssisi manuaalisesti voimaan tai laatia sinulle jäsentodistuksen, mikäli jäsenmaksusi näkyy jo maksettuna liiton tilillä. Jos olet juuri maksanut jäsenmaksusi, laitathan sähköpostin liitteeksi kuitin, josta ilmenee pankin arkistointitunnus.

Jäsenpalvelu ruuhkautunut
Jäsensihteerimme työmäärä on kasvanut jäsenrekisterin uudistuksessa ilmenneiden ongelmien vuoksi. Jäsensihteeri vastaa kaikkiin viesteihin, mutta vastaaminen voi viedä tavallista pidemmän ajan. Jos lisenssien uusinnalla ei ole kiirettä, odotathan jäsenportaalin valmistumista ja lisenssin automaattista uusimistoimintoa. Jokainen lisenssin uusiminen manuaalisesti kasvattaa käsiteltävien asioiden jonoa ja ruuhkauttaa entisestään toimistoa.

Uusien jäsenten hakemukset

Jäsenrekisterin käyttöönoton viivästymisen takia uudet jäsenhakemukset käsitellään toistaiseksi käsin. Liittymislomake muuttuu automaattiseksi uuden jäsenrekisterin käyttöönoton myötä. Jäsenhakemusten käsittelyssä voi olla viivettä.

Jäsenportaalin avaaminen

Tiedotamme jäseniämme erikseen jäsenportaalin avaamisesta.