08.01.2020 Tiedotteet

Alfred Kordelinin säätiön Urheilun Tuki -rahasto jakaa vuosittain tunnustuspalkintoja nuorten ohjaajille ja valmentajille. Palkinto myönnetään tunnustuksena pitkällisestä vapaaehtoistyöstä nuorten liikunnan ohjaus- ja valmennustehtävissä. Palkinnon saajan ei voi toimia ammatikseen liikunta-alalla.

Vuosittain jaetaan 2−4 palkintoa, jonka suuruus on 2000−3000 euroa. Sama henkilö voi saada stipendin vain kerran.

Tunnustuspalkintoa hakee valmentajan lajiliitto. Suomen Valmentajat toimii haussa koordinaattorina ja Suomen Valmentajat ry:n toiminnanjohtaja Sari Tuunainen toimii asiamiehenä. Päätökset palkinnonsaajista tekee Alfred Kordelinin säätiön hallitus. Suomen Valmentajat informoi päätöksistä saajien hakija/taustayhteisöjä. Palkinto luovutetaan lajiliiton kanssa yhdessä sovitussa tilaisuudessa yllätyksenä saajalleen.

Tunnuspalkintoa hakevan lajiliiton tulee tuntea hyvin pitkäaikainen, vapaaehtoisohjaajansa/valmentajansa ja hänen toimintansa lajin hyväksi. Täten esimerkiksi hakemuksia, joissa henkilö on itse saanut täytettäväkseen hakijan tiedot ja perustelut, ei oteta käsittelyyn.

Vuoden 2020 tunnustuspalkintojen hakuaika Alfred Kordelinin säätiöstä päättyy 31.1.2020.  Niitä henkilöitä, joille Ilmailuliitto voisi hakea tunnustuspalkintoa, voi ehdottaa 24.1. mennessä lajipäällikkö Jari Lehdelle sähköpostitse jari.lehti(at)ilmailuliitto.fi

Suomen Ilmailuliitto ry

jari.lehti(at)ilmailuliitto.fi