20.12.2019 Uutiset

Hallituksen päätöksiä 29.11.2019

Ilmailuliiton hallituksen kokouksessa 29.11.2019 hallitus mm:

merkitsi tiedoksi, että:

• Tmj Latikka on osallistunut ilmailulain uudistuksen esittelytilaisuuteen Liikenne- ja viestintäministeriössä 28.10.2019.
  • Ilmailuliitto on 31.10.2019 antanut vastauksen Helsingin kaupungin kirjeeseen ”Malmin lentokenttäalueen maanvuokralaisten kuuleminen”.
  • Pj Tarma on edustanut Lennokkitoimikunnan lennokkigaalassa 9.11. jakamalla palkintoja ja pitämällä juhlapuheen Hotelli Arthurissa Helsingissä.
  • Pj Tarma ja tmj Latikka ovat osallistuneet Suomen urheilun eettinen keskus SUEK ry:n 12.11.2019 lajiliittojen johdolle järjestämään Epäasiallinen käyttäytyminen urheilussa ‑tilaisuuteen Helsingissä.
  • Tmj Latikka on 14.11.2019 osallistunut Olympiakomitean järjestämään juridiikan iltapäivään; aiheena yhdistyslain muutoksen valmistelu.
  • Tmj Latikka on 14.11.2019 osallistunut Tšekin tasavallan suurlähetystössä järjestettyyn samettivallankumouksen vuosipäiväjuhlaan ”30 vuotta vapautta ja demokratiaa”.
  • Traficom on 19.11.2019 lähettänyt Ilmailuliitolle tiedoksi, että Liikenne- ja viestintävirasto Traficom ilmoittaa Malmin lentokenttäyhdistys ry:lle Helsinki-Malmin (EFHF) lentopaikan pitoluvan raukeamisesta ja lentotoiminnan päättymisestä 31.12.2019.
  • Tmj Latikka on osallistunut 20.11.2019 Olympiakomitean toiminnanjohtajien aamuinfoon.
  • Ilmailuliitto on 22.11.2019 jättänyt Urheilun oikeusturvalautakunnalle vastineen Markku Valkaman tekemään valitukseen Purjelentotoimikunnan kisaedustajavalinnasta vuoden 2020 kansainvälisiin kisoihin (Ilmailuliitto vastine Drno 23-2019 – 22.11.2019).
  • Pj Tarma ja tmj Latikka ovat 23.11.2019 osallistuneet Olympiakomitean syyskokoukseen Vantaalla.
  • Pj Tarma ja tmj Latikka ovat 25.11.2019 luovuttaneet kunniapuheenjohtaja Olavi A. Rautiolle Tarinatiimaa -juhlakirjan Ilmailuliitossa järjestetyssä tilaisuudessa.
  • Vpj Kokkonen on osallistunut laskuvarjourheilijoiden KePoPa-tapaamiseen Helsingissä 2.-3.11.2019.

lisäksi hallitus mm:

• päätti esittää toimintasuunnitelman 2020 vuodelle siten muutettuna, että MT:n toimintasuunnitelmaosuudesta (s. 24) poistetaan kohta: ”Toimikunnan resurssit huomioiden, ei ole järkevää rahoittaa maajoukkueita, joiden keski-ikä on reilusti yli 55 vuotta, vaan fokus pitää olla kotimaan aktiviteetin kasvattamisessa.”
  • päätti esittää syyskokoukselle, että syyskokouksen asialistalle otetaan kunniajäsenen kutsuminen ja edelleen esittää, että syyskokous kutsuisi liiton kunniajäseneksi Seppo Saarion
  • merkitsi tiedoksi FAI:n yleiskokouksen agendan ja muita asiakirjoja ja käy tarvittavan evästyskeskustelun
  • päätti, että Ilmailuliitto on mukana Pohjolan Tuplaturvavakuutuksessa vuonna 2020
  • nimesi Visa Sarparannan Ilmailuliiton CIMP delegaatiksi 1.1.2020 lähtien
  • merkitsi tiedoksi Suomen Urheiluilmailuopiston antaman raportoinnin
  • merkitsi tiedoksi Suomen Ilmailunäytös Oy:n antaman raportoinnin
  • merkitsi tiedoksi liiton talousseurannan
  • merkitsi tiedoksi SIL 100 vuotta -juhlavuoden valmistelutilanteen
  • merkitsi tiedoksi, että Finnairin lentokerho ry on ilmoittanut eroavansa liitosta 31.12.2019, perusteluna yhdistyksen purkautuminen
  • päätti jatkaa Yleis- ja harrasteilmailun neuvottelukunnan asettamisen selvittelyä
  • päätti kokoontua seuraavan kerran tiistaina 17.12.2019.