04.12.2019 Tiedotteet

Ilmailuliitto uudistaa jäsenrekisterin

Ilmailuliiton jäsenrekisterijärjestelmä uudistuu vuoden vaihteessa. Uuteen jäsenrekisteriin tulee uusia toiminnallisuuksia, joihin edellinen jäsenrekisteri ei ole tähän asti taipunut. Uusi jäsenrekisteri myös lisää toimintojen automatisointia vapauttaen toimiston henkilökunnan resursseja muuhun käyttöön.

Jäsenrekisteriuudistuksen seurauksena jäsenille näkyvä nykyinen Kerho- ja jäsenpalvelu otetaan pois käytöstä maanantaina 9.12. kello 08.00. Uuden jäsenrekisterin portaali avataan käyttöön jäsenille ja kerhojen jäsenvastaaville lähiaikoina. Tarkka ajankohta selviää myöhemmin.

Kaikki vanhaan Kerho- ja jäsenpalveluun 9.12. klo 08.00 mennessä tallennetut tiedot siirtyvät myös uuteen jäsenrekisteriin.  Tietojen siirtäminen ei vaadi jäseniltä lisätoimenpiteitä. Jos jäsentietoja (osoitteet, yhdistyksen roolit jne.) tarvitsee muuttaa 09.12. – 13.12.2019 välisenä aikana, niistä ilmoitetaan sähköpostitse osoitteeseen: sil@ilmailuliitto.fi.

Uusi jäsenportaali sisältää muutamin lisäyksin samat toiminnallisuudet kuin vanhakin. Portaalin käyttöliittymä ja näkymä tulevat olemaan käyttäjälle selkeämpiä; portaali opastaa käyttäjiä ohjein suoraan käyttöliittymässä.

Liitto kartoittaa laskutuspalvelusta kiinnostuneita

Jäsenrekisteriuudistuksen myötä uusi järjestelmä voisi mahdollisesti taipua kerhojen jäsenmaksujen laskuttamiseen myös sellaisilta henkilöiltä, jotka eivät ole Ilmailuliiton jäseniä. Kartoitammekin nyt kerhoja, jotka olisivat kiinnostuneita ottamaan tällaisen laskutuspalvelun käyttöön. Tähän asti Ilmailuliiton laskutuspalvelulla on voinut laskuttaa kerhon jäsenyyden samalla laskulla vain liiton henkilö-, perhe- tai nuorisojäsenyyden kanssa.

Tällainen mahdollisuus vapauttaisi Ilmailuliiton kautta laskuttavat kerhot kahden jäsenrekisterin ja laskutuspalvelun ylläpidosta, jos yhdistyksellä on myös Suomen Ilmailuliittoon kuulumattomia jäseniä. Kerho voisi keskittää jäsenlaskutuksen yhteen paikkaan. Tämä on alustava kartoitus, eikä sido ilmoittautuneita mihinkään. Ilmoitathan kiinnostuneisuutesi ilmailuliiton toimisto- ja jäsensihteeri Joni Lehtiselle.

Lisätietoja:

joni.lehtinen ( at)ilmailuliitto.fi