05.03.2019 Uutiset

Hallituksen päätöksiä 4.3.2019

Ilmailuliiton hallituksen kokouksessa 4.3.2019 hallitus mm:

merkitsi tiedoksi, että

• Ilmailuliitto on 14.2.2019 tehnyt kannanoton ”Pääkaupunkiseudun yleisilmailulle ei ole toteutettu riittäviä ratkaisuja”;
  • Opetus- ja kulttuuriministeriö on 19.2.2019 myöntänyt liitolle yleisavustuksena 403.000 euroa vuodelle 2019. Avustuksen käyttötarkoitus on ”Liikuntaa edistävä yleisavustus toimintaan vuodelle 2019”;
  • Pj Tarma ja tmj Latikka ovat 7.2.2019 tavanneet Ilmailumuseolla, Vantaalla kokoelma-amanuenssi Tapio Juutisen, intendentti Matias Laitisen ja näyttelypäällikkö Valeri Saltikoffin;
  • Tmj Latikka on osallistunut Ilmatilan hallinnan neuvottelukunnan sidosryhmäkuulemisosaan 12.3.2019 LVM:ssä;
  • Tmj Latikka on 14.2.2019 tavannut yhdessä Malmin toimijoita edustavan ryhmän muiden jäsenten (Niko Lamberg, Malmin lentokenttäyhdistys ry, Seppo Lehtovuori, Helitech Oy, Mikko Riepula, sij. Matti Laherma, Aeropole Oy) kanssa Helsingin kaupungin Projektijohtaja Kimmo Kuisman ja Tiimipäällikkö Kirsi Rantaman Ilmailuliitossa;
  • Tmj Latikka on 25.2.2019 osallistunut VADIGI-hankkeen (Valtionavustustoiminnan kehittämis- ja digitalisointi -hankkeen) kansalaisjärjestöjen avustuskäytäntöjen työpajaan Oikeusministeriössä;
  • Tmj Latikka on 27.2.2019 osallistunut Olympiakomitean lajiliittojen ja liikunnan aluejärjestöjen yhteiseen tapaamiseen Taitotalolla;
  • Hj Tähtinen on 16.2.2019 osallistunut EPFU:n (European Powered Flying Union) vuosikokoukseen Münhenissä;
  • Vpj Kokkonen on 9.-10.2.2019 osallistunut Laskuvarjotoimikunnan Turpaboogie2019-tapahtumaan Helsingissä.

lisäksi hallitus mm:

• hyväksyi esityslistan, menettelytapajärjestyksen, toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen kevätkokoukselle 2019;
  • päätti seuraavien kiertopalkintojen saajista: Harmon-patsas, Suomen Ilmailupatsas, Kotkanpoika-patsas ja Luumun Malja. Palkintojen saajat julkaistaan liiton kevätkokouksen yhteydessä;
  • päätti katsoa eronneiksi liiton henkilöjäsenet, jotka eivät ole maksaneet vuoden 2018 jäsenmaksua. Liiton sääntöjen mukaisesti jäsenedut ovat voimassa vain jäsenmaksunsa maksaneilla jäsenillä;
  • totesi seuraavien varsinaisten jäsenten jäsenyyden päättyneen: Aeronautical Goffering Farrow ry, Be Free Team, Ilmailukerho Vasama, Kiitotie kaksviis, Mopulentäjät, Tapanilan ilmailukerho, IPE Oy, Skydive Unity ry, Vakka-Suomen Ilmailukerho, Suomen Virtuaali-ilmailijat, SkyDive Oulu ry, Kuopion Moottorilentäjät ry;
  • päätti myöntää päälentonäytöksen 2020 järjestämisoikeuden Kauhavan Wanhanajan Lentopäivät ry:lle;
  • keskusteli Ilmailuliiton hallitusohjelmatavoitteista vaalikaudelle 2019-2023;
  • kävi evästyskeskustelua Suomen Ilmailumuseon strategiatyöstä;
  • hyväksyi Ilmatilatyöryhmän (SITR) ohjesäännön;
  • keskusteli FAI:n palkintojen hakemisesta (FAI Awards 2019);
  • päätti, että liiton lajitoimikuntien puheenjohtajille voidaan myöntää ilmailuliitto.fi -päätteiset sähköpostiosoitteet;
  • merkitsi tiedoksi Suomen Urheiluilmailuopisto Oy:n taloustilanteen ja operatiivisen katsauksen;
  • merkitsi tiedoksi Suomen Ilmailunäytös Oy:n taloustilanteen ja operatiivisen katsauksen;
  • merkitsi tiedoksi Ilmailuliiton talousseurannan;
  • merkitsi tiedoksi SIL 100 vuotta -juhlavuoden valmistelutilanteen
  • hyväksyi liiton varsinaiseksi jäseneksi Extreme Team Tampere ry:n;
  • valitsi Nils Rostedtin liiton edustajaksi EAS:n (European Air Sports) yleiskokoukseen Lissabonissa 23.-24.3.2019;
  • päätti kokoontua seuraavan kerran 30.3.2019.

Uutista päivitetty 7.3. klo 9. Lisätty ”Niko Lamberg, Malmin lentokenttäyhdistys ry” kohtaan ”Tmj Latikka on 14.2.2019 tavannut –”