05.09.2018 Uutiset

Jouni Makkonen varjoliidon Suomen mestari

Varjoliidon Pohjoismaiden- ja Suomen mestaruuksista kisattiin Nordic Open 2018-kilpailun yhteydessä 26.8-1.9. Krusevossa, Makedoniassa.

Kevyet ja paikoin epävakaat säät aiheuttivat kisailijoille paljon päänvaivaa ja maltti oli valttia tehtäviä lennettäessä. Tehtäväpäiviä saatiin kuitenkin kasaan viisi ja sijoitukset muuttuivat paljon aina viimeiseen iltaan asti. Ari Sahlström osoitti palanneensa kilpalentäjien kärkeen lentämällä viimeisen päivän voittoon kymmeniä minuutteja ennen muita, täysin omaa reittiään pitkin. Suomenmestaruuden voitti kuitenkin jälleen kerran Jouni Makkonen tasaisen kovalla suorituksellaan.

Uusista tulijoista mainittakoon kovan kisan lentänyt Sami Pitkäkoski, joka oli ennen viimeistä päivää jopa kiinni Pohjoismaiden mestaruudessa, mutta putosi viime metreillä kärjestä. Sporttiluokan voittoon lensi jo toistamiseen Antti Tuutti.

Kokonaiskisan voitti Etelä-Afrian Theunis de Bruin. Toisena oli Norjan Rolf Dale ja kolmantena veteraani Richard Gallon Saksasta. Paras suomalainen oli neljännellä sijalla Jouni Makkonen.

Tuloksia:

PM