10.07.2018 Uutiset

Liitto hakee kumppaneita järjestämään vuosien 2020 ja 2021 päälentonäytöksiä

kuva
Kuva: Ilmavoimat 100 vuotta -juhlalentonäytös, kuvaaja: Tuomo Salonen

Ilmailuliiton hallitus avasi yhteistyökumppanien haun päälentonäytöksiä 2020 ja 2021 varten. Haemme nyt näytösyhteistyöstä kiinnostuneita liiton jäsenkerhoja näytösten toteuttamiskumppaneiksi.

Ilmailuliitto perusti keväällä 2018 Suomen Ilmailunäytös Oy:n, jonka yhtenä toimialana on lentonäytösten ja ilmailutapahtumien järjestäminen.

Uuden konseptin mukaisesti näytöksen järjestäjänä toimii Suomen Ilmailuliitto. Liitto käyttää näytöksen toteuttamisessa Suomen Ilmailunäytös Oy:tä ja hakee näytöksen järjestämiseen yhteistyökumppaneiksi ensisijaisesti näytöksen järjestämispaikkakunnan ilmailukerhoja ja toissijaisesti myös muita ilmailukerhoja.

Pyydämme halukkailta kerhoilta alustavia ilmoituksia kerhon kiinnostuksesta lähteä mukaan toteuttamaan päälentonäytöstä. Alustavat ilmoitukset pyydetään toimittamaan sähköpostitse liiton toiminnanjohtajalle (timo.latikka@ilmailuliitto.fi) 2.9.2018 mennessä.

Liiton hallitus käsittelee kerhojen ilmoituksia 8. – 9. 9.2018.

Suomen Ilmailunäytös Oy on aloittanut toimintansa (uutinen 30.5.)