27.11.2017 Uutiset

Syyskokous vahvisti liiton toimintasuunnitelman ja jäsenmaksut vuodelle 2018

Ilmailuliiton sääntömääräinen syyskokous pidettiin lauantaina 25. marraskuuta Vantaalla. Syyskokouksessa  vahvistettiin muun muassa toimintasuunnitelma, talousarvio ja jäsenmaksut vuodelle 2018.

Ennen virallista syyskokousta Peter Tähtinen kertoi Suomen Urheiluilmailuopiston kuulumiset. Opistolla menee hyvin, ja oppilasmäärät ovat yllättäneet positiivisesti. Lisäksi opistolla on uudet toimitilat Helsinki-Malmin lentokentällä ”Malmin pyöreällä”.

Liiton puheenjohtaja Petteri Tarma luovutti syyskokouksen yhteydessä Osmo Jalovaaralle FAI kunniajäsenyys diblomin ja kunniamerkin. Jalovaara kutsuttiin Kansainvälisen ilmailuliiton kunniajäseneksi (FAI Companion of Honour) FAI:n yleiskokouksen päätteeksi 27. lokakuuta.

Osmo on ollut merkittävä harrasteilmailun vaikuttaja sekä kansallisesti että kansainvälisesti vuosikymmenten ajan. Hänen diplomaattinen lähestymistapansa asioihin ja ihmisiin tekee vaikutuksen ja Jalovaara on siten omalla persoonallisuudellaan luonut pitkäaikaisia ja kestäviä siteitä kansainvälisesti, jotka ovat hyödyttäneet Suomen Ilmailuliittoa ja sitä kautta koko suomen harrasteilmailua, lausui puheenjohtaja Tarma.

Puheenjohtaja Petteri Tarma ja Osmo Jalovaara. Kuva: Eero Kausalainen

Kokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat

Liiton puheenjohtaja Petteri Tarma avasi virallisesti syyskokouksen, jonka puheenjohtajaksi valittiin Juha Silvennoinen ja sihteeriksi Timo Latikka.

Kokouksessa vahvistettiin liiton toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2018. Jäsenmaksuihin tehtiin pieni korotus vuodelle 2018.

Varsinaisen jäsenen, henkilöjäsenen ja perhejäsenen jäsenmaksut nousivat yhdellä eurolla. Nuorisojäsenen jäsenmaksua puolestaan laskettiin yhden euron verran. Liitto ei peri liittymismaksua myöskään vuonna 2018.

Syykokous valitsi liiton puheenjohtajaksi Petteri Tarman. Hallitukseen erovuoroisten tilalle valittiin Peter Tähtinen, Hannu Halonen ja Mari Lehtonen. Hallituksessa jatkavat Ari Hulkkonen, Timo Kokkonen ja Mikko Tervonen. Näin ollen ensi vuoden hallituksen kokoonpano on sama kuin tänä vuonna.

Syyskokous vahvisti myös lajitoimikunnat ja valitsi niille puheenjohtajat ja varapuheenjohtajat. Syyskokous päätti perustaa uuden lajitoimikunnan – dronetoimikunnan. Näin ollen Ilmailuliitolla on jatkossa 8 lajitoimikuntaa.

Syyskokous 2017 käynnissä. Kuva: Hanna Laine

Toimintasuunnitelma 2018

Suomen Ilmailuliiton puheenjohtajaksi valittiin Petteri Tarma (tiedote 25.11.)

Syyskokous vahvisti lajitoimikunnat – uusi dronetoimikunta perustettiin (uutinen 25.11.)

Syyskokous 2017 (verkkosivu)