Vesa Lappalainen 2005

Vesa Lappalainen palkitaan pitkäjänteisestä työstä lajin eteen. Hänellä on takanaan yli 20 vuoden ura riippuliidon harrastajana.  Hän on myös toiminut riippuliidon opettajana yli kymmenen vuoden ajan. Hän on yksi Suomen harvalukuisista riippuliidon tandemopettajista. Vesa on saavuttanut riippuliidossa neljä eri luokkien Suomen ennätystä 1990-luvulla. Hän on osallistunut kilpailuihin hyvällä menestyksellä ja ollut edustamassa Suomea myös PM-kisoissa. 1990-luvun alkupuolella hän harrasti myös varjoliitoa.

Vesa on ollut aktiivisesti mukana liidinlajien järjestötoiminnassa. Hän oli riippuliitokeskustoimikunnan puheenjohtajana vuoden 1990 ja jäsenenä vuodet 1987-1989 sekä 1991-1992. Vesa on kerhonsa Pitkävuoren Riippuliitäjien, sittemmin Pitkävuoren Liitäjien, aktiivinen jäsen. Hän on aikanaan toiminut pitkään mm. koulutuspäällikön roolissa sekä toimittanut KevytIlmailu-lehteä. Hän on Leivonmäen kevytilmailukentän alkuperäinen ideoitsija ja toteuttaja. Vesa ylläpitää riippuliidon tulossivua, matkalentoliigaa sekä Ranking-listaa. Pitkän uransa aikana hän on myös laatinut riippuliito-ohjelman ja pistelaskuohjelman, jotka hyödyttävät jokaista liitäjää ja ovat jatkuvassa käytössä.