Kolmas kilpailupäivä 9.7.2008

Tänään ennustettu selkeää termiikkikeliä ja annettu kunnon tehtävät. Merituulirintamia syntyy todennäköisesti tehtäväalueen itäiselle puolelle ja päivän kysymys on kiertääkö tehtävän pitkä sivu idän kovan kelin kautta vai suorempaa reittiviivalla hieman heikommassa mutta ihan hyvässä kelissä.

Joukkueella on mieli korkealla.

-Antti- 

Päivitys 9.7.2008 klo 14:57 (GMT+2) 

Hinaukset alkoivat klo 13:00 paikallista aikaa. Muuatma hinauskone on saatu lisää ja hinausten toivotaan kulkevan nopeammin. PW5 lähtölinja aukeaa 13:41, Club -luokan  14:12 ja vakion linja 14:49(GMT+2).

Antilla on tänään seurantalaite mukana joten jos se vain toimii niin voi netistä katsella noin 15 minuutin viivellä.

Tuntuu olevan kyttäilyä ainakin kerho ja vakio -luokassa. Asko lähti reitille klo 14:42 (GMT +2). Veikko "Vexi" Rantanen lähti autolla ajelemaan kohti Terminilloa katselemaan Grand Sasson (Iso Kivi) keliä. Mikäli sinne muodostuu cumulusta, , kerho ja vakioluokan paluureitti suuntautunee sen kautta.

Juhan ensimmäine lähtö oli 14:55, Antin ensimmäinen 14:54, Junnun 14:54 ja Joken 14:57

-Jari -

Jälkipuheet 10.7.

Päivä oli lopulta todella vaikea, sillä rinteet eivät toimineet odotetulla tavalla, ja vaikka lähtöpisteellä oli hyvin keliä, ajoivat melkein kaikki mataliin ensimmäisen kerran jo ensimmäisellä reittivälillä. Myöhemmin sama ponnistelu jatkui paluumatkalla. Aikaa kului ja kenttä ohitettiin kohti viimeistä käännepistettä varsin myöhään. Esim JS, N3 ja II ohittivat kentän vasta n 17:30, jolloin matkaa oli jäljellä melkein 200km vaikka kelin oli ennustettu päättyvän jo klo 18...19 aikaan. Eri maiden pilotteja laskeutui puolimatkassa takaisin Rietiin. suomalaisista vain Asko laskeutui Celanon kentällä; PW-5 luokassa suurin osa jäi matkalle.

Seuraavan aamun briefingissä kaikki pilotit saivat kiitoksia kovasta yrittämisestä.

Sivu päivitetty 10.7.2008 klo 12:44 (GMT+2)

powered by eMedia