Etusivu I Lajit I Purjelento I Maajoukkue I Vanhat kisat I MM-2008 Rieti

Joukkue

Kerholuokka
Jouko Ruotsalainen

Ensi kertaa MM-tason kisoihin suuntaava hämeenlinnalainen insinööri Jouko työskentelee siviilissä koulutusjohtajana. Lentotunteja on koossa n. 2200 ja tähän mennessä parhaat saavutukset ovat kaksi kerholuokan Suomen mestaruutta (1994 ja 2006) sekä Jannen kisojen voitto (2006)
Kerho: Hämeenlinnan Ilmailukerho
Kone: ASW 24, II

Juhani Sahlberg

Juhani Sahlberg on kerholuokassa Suomen toinen edustaja. Vaasalainen application manager edustaa kotimaassa Vaasan lentokerhoa. Vaikka lentotunteja on 2300, sanoo Juhani parhaista saavutuksistaan niiden olevan "työn alla". Kone Discus b wl, OH-964, ZO.

Omat sivut www.vaasanlentokerho.fi/teamvaasa/

Vakioluokka
Antti Koskiniemi  Antti Koskiniemi, 40v. helsinkiläinen diplomi-insinööri. Kerho kotimaassa Nuorisoilmailijat ry, kotikenttä Räyskälä. Kone Discus 2b "N3". Lentotunteja 1600. Parhaita saavutuksia tähän mennessä matkalentoliigan voitto 2003 ja Pribina Cup open class voitto 2004 (Nitra, Slovakia). Vakioluokassa SM-hopeaa 2006. Aikaisemmat kv arvokisat MM2002 Mussbach, Saksa (kerholuokka).
Juha Sorri   Juha Sorri, Kuopion Ilmailuyhdistys, Discus 2b "JS".
51 vuotias Juha on aloittanut purjelennon -71 ja lentotunteja on kertynyt noin 3350. Huomattava osa Juhan kokemuksesta on kansainvälisistä arvokilpailuista, sillä hän on aikaisemmin lentänyt  4 MM-kilpailua (paras sijoitus 5.) ja 5 EM-kilpailua (paras sijoitus 9.) Suomen mestaruuksia Juhan tilillä on tähän mennessä neljä, lisäksi on muutama himmeämpi mitali. Työmaapäällikkönä työskentelevä Juha edustaakin joukkuueen kokeneinta kaartia. Hän on kansainvälisen purjelentoliiton IGC:n listoilla korkeimmalla oleva suomalainen.
Maailmanluokka

Harri Tuviala

Harri Tuviala, 38 v opistoupseeri yliluutnantti asuu Valkealassa lähellä Selänpään lentokenttää. Aloittanut purjelennon 1984 Selänpäässä ja oma kerho on edelleen Kouvolanseudun Ilmailuyhdistys. Edustanut Suomea nuorten maajoukkueessa, lentokokemus kaikkiaan 2500 tuntia purjelentoa Parhaat saavutukset:
MM 9. v.2006 maailmanluokka Vinon Sur Verdon Ranska, EM 4. v.2007 maailmanluokka Pociunai Liettua, useita SM mitaleita eri luokista. Kone ensikesän kilpailuissa PW5 kilpailutunnus 75.
Asko Pankka

Asko Pankka, 53 v RI/projektipäällikkö Helsingistä. Oma kerho  Nuorisoilmailijat ry. Asko on joukkueen kokenein pilotti, jolle on uran aikana kertynyt 4330 tuntia lentokokemusta. Suomen mestaruuksia hänen tilillään on kuusi ja lisäksi muutama muu mitali. Kansainvälisissä arvoikilpailluissa kaikkiaan 12 kertaa kilpaillut Asko on parhaimmillaan yltänyt kymmenennen sijan tienoille EM ja MM tasolla.

Joukkueenjohtaja
 Jorma Laine Jorma Laine toimii Rieti MM-2008 joukkueenjohtajana.

Esikisat

Kerholuokan edustajat osallistuivat Esi-MM-kisaan (Sabina Glide) heinäkuussa.
Juhani Sahlbergin Sabina Glide juttuja voi lukea täältä.
Vakioluokan edustajat lensivät Coppa Internazionale Mediterraneo -kilpailun
elokuussa 2007. Kisajutut löytyvät täältä.

Harjoitusleiri
Kerho- ja vakioluokan edustusjoukkueet harjoittelivat
Rietissä 13.-19.5.2007. Kertomus leiristä löytyy täältä.

Nuorten MM-2007
Markku Kuusisto lensi vakioluokassa nuorten MM-kisan
Rietissä, Markun tarinat kilpailuista voit lukea täältä

Osallistujat