TARKKUUS

Tarkkuushyppy on laskuvarjourheilun vanhin kilpailumuoto . Siinä pyritään laskeutumaan mahdollisimman lähellä maalia. Nykyisin maalin koko on halkaisijaltaan vain 2 senttimetriä. Tulostakaan ei enää mitata kuin 15 sentin etäisyydelle maalista. Kaikki alastulot sitä kauemmas antavat tulokseksi 16 senttiä.

Tarkkuus on toiseksi suosituin kilpailumuoto, ja mielenkiintoinen myös yleisön kannalta. Useimmissa muissa lajeissa suoritus tapahtuu yli kilometrin korkeudessa, ja sen näkee parhaiten videosta jälkeenpäin, mutta tarkkuudessa yleisö pääsee katsomaan suoritusta parinkymmenen metrin päästä livenä.

Lajissa on miesten ja naisten sarja erikseen, ja myös juniorikisoja järjestetään.

JOUKKUETARKKUUS

Tarkkuus on pohjimmiltaan yksilölaji, vaikka siinäkin kilpaillaan joukkuemitaleista. Joukkueen tulos koostuu sen jäsenten yksilösuorituksista yhteenlaskettuna.

YLEISMESTARUUS

Taitohyppy ja tarkkuushyppy muodostavat yhdessä ns. konventionaaliset lajit. Konventionaalisten lajien kisoissa kilpaillaan myös yleismestaruudesta. Se tarkoittaa että taitohypyn ja tarkkuuden sijoitukset lasketaan yhteen, ja parhaiten molemmissa yhteensä menestynyt voittaa.