Etusivu I Lajit I Experimental I Rakenna & lennä I Vuoden rakentaja 2008

Vuoden experimental rakentajakilpailu 2008

Tämän vuoden experimental rakentajakilpailussa oli todella runsas osallistuminen. Kuusi upeasti rakennettua ja viimeisteltyä lentokonetta oli esillä. Erityisen hienoa oli huomata että kolme niistä olivat Suomalaisia ei vaan rakennuksen, vaan myös suunnittelun osalta, nimittäin PIK-15 Hinu, PIK-25 Varttimarkka ja PIK-27 Sehinu.

Kotimaisen suunnittelun lisäksi mukana oli Amerikkalaista suunnittelua olevat RV-8, Sea-Ray sekä Zodiac CH-601 HD.

Kaikki mukana olevat koneet olivat upeasti viimeistelty ja rakennettu ja kuten aina niin raadilla oli vaikea tehtävä valita voittaja näitten kiiltävien kaunottarien joukosta.

Koska kyseessä on Experimental rakentajakilpailu niin raati ei arvostele pelkästään työn laatua ja viimeistelyä, vaan myös sitä kuuluisaa "experimentalhenkeä" vaalivaa projektia.

Tällä kertaa valinta osui yksimielisesti ja ansaitusti Jarmo Hakalalle ja hänen upeasti ja edistyksellisillä tavoilla toteutetulle OH-XXV, PIK-25 Varttimarkkalle. Onneksi olkoon Jarmo!
Jarmon Varttimarkasta löydät lisää tietoa hänen kotisivuiltaan täältä: http://www.elisanet.fi/ohxxv/varttimarkka.html

Tässä vielä osallistujien tiedot ja kuvat koneista:

OH-XXV, PIK-25 Varttimarkka, Rakentaja: Jarmo Hakala, Finnairin lentokerho

OH-XXV

OH-XRV, RV-8, Rakentajat: Pekka Niemi ja Matti Penttilä, Jukolan pilotit

OH-XRV

OH-XSR, Sea-Ray, Rakentaja: Markku Salminen, Salon seudun ilmailuyhdistys

OH-XSR

OH-U527, Zodiac CH 601 HD, Rakentaja: Juhani Kuningas, Pirkan ilmailijat

OH-U527

OH-XYA, PIK-27 Sehinu, Rakentaja: Lahden ilmailukerho

OH-XYA

OH-YHG, PIK-15 Hinu, Rakentaja: Porin ilmailukerho

OH-YHG

Onneksi olkoon kaikille rakentajille todella upeista koneista!